Fotky nového Porsche 911 sú vonku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Porsche 911 (991)
Foto: Porsche

BRATISLAVA 18. augusta (WEBNOVINY) – Tak a je to tu. Všetci milovníci športových áut dnes majú taký menší sviatok. Konečne sa prvýkrát môžeme pokochať pohľadom na novú generáciu Porsche 911, ktoré nesie trochu nelogické kódové označenie 991 (predchodca mal označenie 997). Dobre si tie fotky pozrite. Čo dodať. Nová 911 je opäť jednoducho nádherná.

Opäť sa žiadne veľké zmeny nekonajú, čo je len dobré. Základná silueta legendy s označením 911 ostáva zachovaná aj v jej najnovšej podobe. Dizajnová filozofia sa teda výrazne nezmenila, no nesie niektoré moderné štylistické prvky, ktoré môžeme vidieť napríklad aj na Porsche Panamera. LED svetlá čerpajú inšpiráciu z konceptu 918 Spyder. Celkovo pôsobí nový model trochu viac retro a pripomína staršie generácie tejto legendy.

Pri pohľade zboku si môžete všimnúť, že spätné zrkadlá už nie sú ukotvené v rohu, kde začína A-stĺpik, ale sú pripevnené na dverách. Vzadu upútajú oveľa užšie svetlá a kryt motora, ktorý už nemá päť štrbín, ale iba tri. Opäť sa na zadnú časť auta vrátil nápis „911“.

Aj keď sa bočný profil auta veľmi nezmenil, rázvor kolies sa predĺžil, zatiaľ čo previsy sú teraz kratšie. Je to údajne kvôli bezpečnosti, stabilite, no v neposlednom rade aj preto, aby bolo na zadných sedadlách viac miesta. Celkovo narástlo Porsche 911 do dĺžky o 56 mm na výsledných 4 491 mm. Na šírku meria 1 873 mm, čo je až o 65 mm viac. Nová 911-tka je teda dlhšia, širšia a dokonca ešte aj nižšia. Meria 1 299 mm, čo je o 11 mm menej, ako mal predchodca.

Porsche 911 (991)
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 911 (991)
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 911 (991)
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche 911 (991)
Foto: Porsche

Foto: Porsche

Šasi je prevažne hliníkové. V deformačných zónach však nájdete aj vysokopevnostnú oceľ. Z hliníku je vyrobená aj väčšina plechov. V zadnej časti nájdete ale klasickú oceľ. V konečnom dôsledku je však nové Porsche 911 o 45 kg ľahšie, ako to predošlé. Predné kolesá majú zavesenie typu MacPherson, vzadu je viacprvkové zavesenie.

Zo začiatku predaja budú k dispozícii iba dve verzie – základná Carrera a silnejšia Carrera S. Základný model bude používať 3,4-litrový šesťvalcový plochý motor z modelu Cayman S, ktorý bude v modeli 911 produkovať 257 kW (350 k). Silnejšia Carrera S bude mať 3,8-litrový boxer s výkonom 294 kW (400 k). O verzii Turbo ešte nevieme nič, no povráva sa, že by mala mať výkon až 550 koní.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Porsche