BRATISLAVA 11. októbra (WEBNOVINY) – Volkswagen dlho utajoval podobu nového Passatu. Do poslednej chvíle sa nevedelo, ako bude novinka vyzerať a tak boli jeho tvary pre novinárov na otvorení parížskeho autosalónu prekvapením. Ťažko to ale nazvať veľkým prekvapením. Volkswagen hovorí o novom Passate ako o novej generácii, no každému je pri pohľade na auto jasné, že ide iba o facelift. Navyše, v oblasti dizajnu sa nič prekvapujúce nekoná. Väčšina automobiliek má totiž v súčasnosti predpísanú dizajnovú „rovnošatu“ a jednotlivé modely značky tak vyzerajú veľmi podobne. Volkswagen nie je výnimkou.
Do nového Passatu sa bude montovať 10 motorov s výkonmi od 77 kW (105 k) do 220 kW (300 k). Základ naftovej ponuky predstavuje nový 1,6-litrový agregát TDI s priamym vstrekovaním typu Common-Rail. Motor dosahuje výkon 77 kW (105 k) a disponuje krútiacim momentom 250 Nm. Nie len vďaka systému štart/stop, ktorý je teraz štandardom pri všetkých vznetových agregátoch, spotrebuje v kombinovanom cykle iba 4,2 litra nafty na 100 km.
Základným benzínovým motorom je „jedna-štvorka“ TSI s výkonom 90 kW (122 k). Tá je tiež vybavená systémom štart/stop a môže sa pochváliť kombinovanou spotrebou 5,8 litra benzínu na 100 km.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Nový Passat by sa mal opäť predávať v troch klasických úrovniach výbavy: Trendline, Comfortline a Highline. Čo sa týka nových „technických vychytávok“, nový Passat bude mať napríklad podobné inteligentné svetlá, ako v novom Touaregu. Tie prispôsobujú tvar a dĺžku svetelného lúča podľa okolitých podmienok. Vodičov v oproti idúcich vozidlách neoslnia ani v diaľkovom režime. Nebude chýbať ani elektronická náhrada samosvorného diferenciálu XDS. Na trhu by sa mal nový Passat objaviť už v novembri.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk