BRATISLAVA 29. marca (WEBNOVINY) – Nemecká automobilka Volkswagen predstavila na autosalóne v Ženeve niekoľko nových verzií už existujúcich modelov. Premiéru tu mal napríklad päťdverový Volkswagen up! či Golf Cabriolet vo verzii GTI. Vystavený tu bol aj Passat Alltrack a Volkswagen CC.
Zo sériových modelov bolo azda najzaujímavejšie Polo BlueGT. Ide o úsporné a zároveň športovo ladené Polo s motorom 1.4 TSI, ktorý dosahuje výkon 103 kW (140 k). Presne takúto motorizáciu tento model potreboval. Krásne totiž vyplní obrovskú dieru medzi najsilnejším motorom, ktorý sa dodáva do bežných verzií Pola (1.2 TSI – 77 kW / 105 k) a vrcholnou verziou GTI, ktorú poháňa dvakrát prepĺňaná „jedna-štvorka“ s výkonom 132 kW (180 k).
Ide o motor s vypínaním valcov, ktorý si Polo požičalo od sesterského Audi A1. Polo GT tak bude prvým Volkswagenom, ktorý bude vybavený takouto technológiou. Vďaka nej spotrebuje na 100 km iba 4,7 litra benzínu. S príplatkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou dokonca iba 4,5 litra. Na stovku pritom toto Polo zrýchľuje iba za 7,9 sekundy a dokáže sa rozbehnúť až na 210 km/h. Do predaja sa Polo GT dostane najskôr v júli. Ceny zatiaľ nepoznáme.
Najväčší rozruch však na stánku Volkswagenu spôsoboval koncept Cross Coupe. Tomuto atraktívnemu autu sme sa venovali v tomto článku. Auto s hybridným pohonom má celkový výkon 195 kW (263 k) a na stovku zrýchľuje približne za sedem sekúnd. Na 100 km mu pritom postačí iba 2,7 litra benzínu na 100 km.
Pri tak nízkej spotrebe a tak atraktívnom dizajne niet divu, že toto auto vzbudilo takú pozornosť. Bolo by teda ozaj veľmi prekvapivé, keby sa Volkswagen nerozhodol pre štart sériovej výroby tohto konceptu v dohľadnej dobe.