V8 a batoh? Posledné superkombi s V8 ide na dračku. Ale aj Audi RS6 Avant V8 čoskoro odíde – FOTO

Éra modelu RS6 Avant V8 MHEV končí už tento rok.
Audi_rs6_avant_gt_05.jpg
Audi RS 6 Avant. Foto: Audi

Zákazníci cítia, že koniec spaľovacích kombi s ikonickým motorom V8 sa blíži a posledný mohykán, ktorý si vystačil len so slabým hybridom už čoskoro odíde do minulosti. Ak aj vy túžite po reve osemvalca v praktickej karosérii kombi, nemali by ste váhať. Éra modelu RS6 Avant V8 MHEV končí už tento rok.

Náhradník síce nepríde o osemvalec, no bude to plug-in hybrid rovnako ako jeho aktuálne najväčší konkurent – M5 Touring. Plug-in hybrid je aj aktuálne najvýkonnejší priamy konkurent od Mercedesu. Model E53 AMG so šesťvalcovým srdcom však tiež neplní požiadavku veľkej časti zákazníkov nemeckého prémiového triumvirátu, ktorý chcú svoje obľúbené motory bez pomoci elektromotorov.

Rast predaja ku koncu výroby

Audi slovami svojej hovorkyne Aliny Seysen zaznamenalo nárast predaja modelu RS6 Avant medziročne o 41 percent a to za prvých šesť mesiacov tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024. Takýto rast predaja pri šesťročnom aute ťažko prisúdiť zľavám (ktoré nie sú).

Jedinou možnosťou je, že záujemcovia o osemvalcové kombi sa rozhodli poponáhľať vplyvom blížiaceho sa konca výroby modelu, ktorý je ohlásený na koniec roka 2025. Druhou možnosťou motivácie na kúpu je, že títo zákazníci nemajú možnosť inej voľby. Mercedes osemvalec v súčasnej generácii Triedy E neponúka, M5 Touring je plug-in a M3 Competition má “len” šesťvalec a je predsa len o triedu menším autom.

Možností skrátka veľa nie je a hodiny tikajú. Azda preto sa objavujú informácie, že model M5 vo verzii Competition bude iba s osemvalcom bez plug-in hybridnej sústavy. Pritom novej M5 i M5 Touring sa mimoriadne darí a vďaka obrovskému výkonu prameniacemu z hybridnej sústavy dokáže oslovovať nových zákazníkov. Tí konzervatívnejší ale pravdepodobne prešli k štyrom krúžkom.

Audi RS6 Avant stále v ponuke

Toto superšportové kombi vychádzajúce z minulej generácie modelu Audi A6 to už síce má zrátané, no stále ho možno nájsť v ponuke aj slovenského importéra značky. Základná verzia RS6 Avant začína na cene 124 320,- aj s DPH.

Verzia Performance s vyšším výkonom a ostrejšie naladeným podvozkom ide od 131 710 eur. Aj keď model už nenájdete v konfigurátore, objednávky by ešte nemali byť uzatvorené, no hlavne majú díleri solídne zásoby úplne nových áut na skladoch.

Audi RS 6 Avant aj Performance

Audi RS6 má na dĺžku 5007 mm, šírka je 1951 mm, výška 1479 mm a rázvor 2932 mm. Základný model si v papieroch uvádza hmotnosť 2150 kg. Objem kufra je 565 litrov. RS6 Avant má v základnej verzii osemvalcové Véčko s objemom 4,0 litra naladené na 441 kW (600 k) a 800 Nm. To mu stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy.

Maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Verzia Performance sa od štandardu odlišuje karbónovým štylistickým balíkom, ešte ostrejšími jazdnými vlastnosťami a výkonom zvýšeným na 463 kW (630 k) a 850 Nm. Zvýšený výkon vozidlu dodáva dve desatinky pri zrýchlení z 0 na 100 km/h navyše (3,6 s).

Obe verzie disponujú mild-hybridnou elektrickou sústavou založenou na 48V architektúre, znižujúcej spotrebu o približne 0,8 l na 100 km. Osemvalec dokáže vypnúť polovicu valcov v prípade nižšej záťaže, no systém pohonu všetkých kolies je stály s tradičným rozložením sily 40:60 v prospech zadnej nápravy.

Ak je to nevyhnutné 70% krútiaceho momentu vie ísť na prednú a 85% na zadnú nápravu. Medzi zadnými kolesami sa nachádza športový Quattro diferenciál. Model má v štandarde adaptívny vzduchový podvozok schopný v ostrom režime znížiť svetlosť až o 30 mm. Podvozok je špeciálne vyladený pre potreby ostrého kombi. Päťprvková predná i zadná náprava sa postarajú o vysokorýchlostnú stabilitu.

RS6 Avant GT

Takto pred rokom Audi ukázalo limitovanú edíciu GT, z ktorej sa vyrobilo iba 660 kusov. Model bol dizajnom a farebnosťou inšpirovaný športovým autom Audi 90 quattro IMSA GTO a dodával rovnaký výkon ako Performance verzia. Odlišnosťou je okrem farebnosti novo vyladený zadný športový diferenciál a špeciálne sú aj 22-palcové disky kolies.

Firmy a inštitúcie: AudiMercedes