BRATISLAVA 22. septembra (WEBNOVINY) – Koncept Kia GT je prvé vozidlo značky Kia s pohonom kolies zadnej nápravy. Pohon zabezpečuje 3,3-litrový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Svojich 395 koní a 534 Nm posiela na zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Hoci sa na tomto takmer 4,7 metra dlhom elegantnom sedane začalo pracovať už v novembri 2010, myšlienkou sedanu s výkonným motorom a pohonom zadných kolies sa európski dizajnéri automobilky Kia zaoberali už nejaký čas.
„Tento koncept nám umožňuje preskúmať strhujúce smery nového dizajnu, pretože použitie konštrukcie so zadným náhonom vytvára úplne rozdielne proporcie v porovnaní s vozidlom s predným náhonom,“ vraví Peter Schreyer, šéfdizajnér spoločnosti Kia Motors. „Klasická konštrukcia výkonného sedanu s motorom vpredu a zadným náhonom pôsobí príťažlivo nielen pre domáce kórejské publikum, ale aj pre európsky a americký trh.“
Gregory Guillaume, európsky šéfdizajnér Kia Motors dodáva: „Na začiatku tohto projektu sa dizajnový tím inšpiroval duchom ikonických vozidiel GT zo 70. rokov: prepychových a elegantných vozidiel schopných bleskovo dostať cestujúcich z Paríža na juh Francúzska nenúteným štýlom a vysokou rýchlosťou. Chceli sme vytvoriť niečo podobne elegantné, atletické a sebaisté, avšak nie agresívne, či panovačné.“
Peter Schreyer dopĺňa: „Jednou z úžasných vecí pri práci na tomto projekte bolo, že ide o reálne skutočné auto. Mal som dobrý pocit z práce na vozidle, ktoré by mohlo už zajtra jazdiť po ceste. Áno, bolo by to ako sen, keby sa začalo vyrábať – má logické rozvrhnutie, štyri sedadlá, dobrý batožinový priestor a je aj podmanivé a dynamické, podáva dáva silnú výpoveď. Je to presne ten druh automobilu, aký by mala Kia vyrábať.“
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Trojdverová Kia Rio
Zatiaľ čo päťdverovú verziu novej Kie Rio si už v týchto chvíľach môžete obzrieť u predajcov automobilov značky Kia, jej trojdverové prevedenie uvidíte iba na autosalóne vo Frankfurte. Tam totiž mala svoju výstavnú premiéru. Jej úlohou je vďaka športovejším krivkám ešte viac zvýšiť príťažlivosť nového Ria. Po prvý raz teda bude lákať aj novú skupinu spotrebiteľov, od čoho si predstavitelia značky sľubujú navýšenie predajných čísiel po uvedení modelu v prvom štvrťroku 2012. V konečnom dôsledku sa od športovejšej verzie Kia Rio očakáva, že sa bude podieľať na celkovom predaji modelov Rio približne 20 až 25 percentami.
Modernizovaný Soul
Vo Frankfurte mala premiéru aj faceliftovaná Kia Soul. Okrem prepracovaného vzhľadu prináša nové pohonné jednotky, luxusnejší dojem z kabíny a ešte väčší potenciál na prispôsobenie sa individuálnemu vkusu zákazníka.
Čo sa týka dizajnových zmien, Predný prívod vzduchu je širší, väčšie hmlové svetlá tiež dostali výraznejší tvar. Na zadnej časti upúta najmä zväčšený panel vsadený do čierneho nárazníka, čím sa hmlové svetlá posunuli smerom von až úplne na okraj vozidla. Štandardne sa montujú nové výkonnejšie dvojžiarovkové reflektory s čiernymi rámikmi a dvojžiarovkové svetlá na denné svietenie (DRL), pričom existuje možnosť namontovať bloky svetiel LED vpredu aj vzadu.
Nové štýlové 18-palcové zliatinové disky a „ťahacie“ kľučky dverí zlepšujú profil modelu Kia Soul. Na novo navrhnutých exteriérových zrkadlách sa nachádzajú integrované smerové LED svetlá.
Kabína profituje z prepracovanej stredovej konzoly, okrúhlych ovládačov kúrenia, širšieho výberu nových interiérových látok a dostupnosti bloku prístrojov v prevedení Supervision (vysoké rozlíšenie). Z dôvodu vyššej trvanlivosti sú kľúčové dotykové body v kabíne potiahnuté špeciálnou „nano“ vrstvou farby zloženou z viacerých kovov.
Medzi dôležitými technickými aktualizáciami vynoveného modelu Kia Soul je tým najdôležitejším uvedenie nového benzínového agregátu Gamma s výkonom 140 koní a objemom 1,6 litra. K dispozícii je aj naďalej obľúbený dieselový motor U2 1.6 CRDi s výkonom 128 koní. Benzínový motor dosiahne krútiaci moment 166 Nm pri 4 850 ot./min, dieselový agregát dosiahne 260 Nm už pri 1 900 ot./min.
Na väčšine európskych trhov budú oba motory v ponuke s možnosťou výberu medzi novou šesťstupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou – čím sa zladí špecifikácia najnovšieho modelu Kia Soul so zvyškom vynoveného produktového portfólia Kia Motors.