BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) – Audi Allroad bolo jedným zo zakladateľov kategórie „oplastovaných kombíkov“. Dnes už existuje celý rad vozidiel typu kombi, ktoré majú iba vyšší podvozok, ochranné plasty po obvode karosérie a pohon všetkých štyroch kolies. Naozaj jednoduché riešenie. Najlepšie je na to ale to, že mnohokrát je to aj postačujúce riešenie. Málo kedy totiž človek potrebuje naozaj využiť terénne schopnosti svojho auta, pokiaľ pravidelne nejazdí niekam do lesa. Na to, aby ste sa dostali na vašu chatu často postačí aj takéto vyššie kombi s pohonom všetkých štyroch kolies. Dnes tu pre vás máme jednu novinku z tohto súdka.
Nové Audi A6 Allroad už tradične technicky vychádza z modelu A6 Avant. Oproti nemu má však o šesť centimetrov vyššiu svetlú výšku. To by mohlo stačiť. Ak nie, jeho vzduchový podvozok umožňuje zvýšenie svetlej výšky o ďalších 35 mm pomocou tlačidla. Ak by ste potrebovali prekonať naozaj väčšiu prekážku, auto sa dá zvýšiť ešte o ďalších 10 mm, no funguje to iba pri nízkych rýchlostiach. Naopak, pri vyšších rýchlostiach si môžete podvozok o 15 mm znížiť, aby ste zlepšili odpor vzduchu a znížili tak spotrebu paliva, prípadne jazdné vlastnosti v zákrutách.
Oplastovanie karosérie nesmie na Allroade chýbať. Nemusí však nutne byť iba z čierneho nelakovaného platu. Za príplatok môžu byť ochranné plasty aj lakované. Allroad sa však od Avantu dizajnovo líši aj jednodielnou maskou chladiča so zvislým strieborným rebrovaním a pozmenenými nárazníkmi. V tom zadnom nájdete dve veľké koncovky výfuku, ktoré sú v spodnej časti sploštené. Predný aj zadný nárazník má v strednej časti nerezové kryty, ktoré pokračujú aj pod autom a chránia dôležité súčasti pohonného ústrojenstva.
Iba šesťvalce
Zákazník má pri modeli Allroad na výber štyri motory. Všetko sú to však trojlitrové vidlicové šesťvalce s priamym vstrekovaním paliva do valcov a prepĺňaním. Tri sú naftové, jeden je benzínový. Ten benzínový 3.0 TFSI produkuje 228 kW (310 k) a 440 Nm. Potom sú k dispozícii dve verzie motora 3.0 TDI s jedným turbodúchadlom. Slabšia disponuje výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 450 Nm. Silnejšia sa môže pochváliť výkonom 180 kW (245 k) a krútiacim momentom 580 Nm. Vrcholnou motorizáciou je rovnaký agregát, avšak dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Vďaka nim produkuje až 230 kW (313 k) a 650 Nm.
Pohon všetkých štyroch kolies je pri všetkých motoroch samozrejmosťou. Štandardom je aj systém „Torque Vectoring“, ktorý pribrzďovaním kolies na vnútornej strane pomáha autu zatočiť. Všetky motory spolupracujú so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, dieselové biturbo sa kombinuje s osemstupňovým automatom.
Predaj odštartuje na jar. Zrejme po marcovom autosalóne v Ženeve. Ceny na nemeckom trhu budú začínať na úrovni 54 600 €.