BRATISLAVA 11. januára (WEBNOVINY) – Hybridnému Yarisu patrí hneď niekoľko prvenstiev. Ide o prvý hybrid v segmente B. Potom, čo bude mať európsku výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve, bude uvedený do predaja. S tým sa spája ďalšie jeho prvenstvo – bude to najdostupnejší hybrid na našom trhu. Presnú cenu však zatiaľ nepoznáme. Tretie prvenstvo súvisí so skutočnosťou, že Yaris je najpredávanejším modelom značky Toyota. Preto je pre automobilku hybridný Yaris veľmi dôležitý, keďže ním vstupuje do objemovo najvýznamnejšej kategórie európskeho trhu.
Hybridný Yaris bude vrcholnou verziou modelového radu Yaris. S tým súvisí aj niekoľko detailov, ktoré ho odlíšia od bežných Yarisov. Nejde len o logá automobilky s modrým pozadím, či iné svetlá, ale s cieľom minimalizovať spotrebu má hybridný Yaris aj mierne pozmenenú prednú časť s vylepšenou aerodynamikou. Vedľajším účinkom je ale fakt, že hybridný Yaris pôsobí o poriadny kus agresívnejšie, ako obyčajné Yarisy.
Ak hybridný Yaris stretnete na ceste a budete si kvôli jeho vzhľadu myslieť, že ide o najsilnejšiu verziu Yarisu, nebudete ďaleko od pravdy. Aj keď iba o 1 kW, ale je silnejší, ako Yaris s 1,33 litrovým motorom. Upravené hybridné pohonné ústrojenstvo HSD je až o 20% ľahšie, v porovnaní s pohonnou sústavou Aurisu HSD. Pozostáva z menšieho 1,5-litrového motora a menšieho a ľahšieho elektromotora. Produkuje 74 kW (100 k) a spolupracuje s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Spotrebu paliva však zatiaľ Toyota tají. Dozvieme sa ju zrejme až v Ženeve.
Zaujímavosťou je, že aj keď Yaris je malé auto a hybridná pohonnú sústava je pomerne priestorovo náročná, konštruktérom sa podarilo napchať palivovú nádrž aj batérie poháňajúce elektromotor pod zadné sedadlá. Hybridný Yaris tak ponúka rovnaký priestor pre cestujúcich aj pre batožinu (286 litrov), ako ostatné Yarisy.