BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) – Ako už bolo niekoľkokrát povedané, Toyota GT86 a Subaru BRZ sú skvelé autá, no tí náročnejší z výkonu 200 koní na zadok nepadnú. Sú to jednoducho úžasne vyvážené a neuveriteľne ovládateľné autá, no viac výkonu by im neuškodilo.
Myslím si, že v prípade Subaru na seba verzia STi nenechá dlho čakať. Po vzore Imprezy, Forestera a ponovom už aj modelu WRX STi by bol model BRZ STi skrátka logickým krokom. Ide však o spoločný projekt s Toyotou a Subaru si teda nemôže robiť, čo sa mu zachce. Obzvlášť, keď Toyota je vyslovene proti prepĺňanému motoru, pretože by vypúšťal údajne príliš veľa emisií. No…pre výrobcu Priusu je skrátka prepĺňaný dvojliter priveľkým sústom.
Aj Toyota ale chce silnejšiu verziu modelu GT86. Turbo však odmieta a preto musí hľadať inú cestu. Opäť sa uchyľuje k hybridnej technológii, ako je to pre túto značku typické. Silnejšia verzia Toyoty GT86 teda zrejme bude vybavená systémom KERS – elektromotorom medzi motorom a prevodovkou, ktorý by zvyšoval krútiaci moment celkovej pohonnej sústavy a pomáhal by spaľovaciemu motoru pri akcelerácii.
Viac detailov však momentálne nemáme k dispozícii. Každopádne by ale nemuselo ísť o úplný nezmysel, keďže Honda CR-Z s podobným systémom funguje výborne. Zároveň by sa modely Toyoty a Subaru od seba aspoň o čosi viac odlíšili.