Test: Volvo S60 2.0T

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) – O skvelom dizajne a úžasnom interiéri novej generácie Volva S60 som sa už rozpísal v predošlom teste vrcholnej verzie T6. Mne osobne sa to auto veľmi páčilo a jazdilo sa mi s ním naozaj výborne. Keď som si mal prebrať na test auto so slabšou motorizáciou, bál som sa, že mi pokazí dobré spomienky, ktoré mi na Volvo S60 utkveli v pamäti po teste verzie T6. Nestalo sa tak.

Na test som dostal auto lakované krásnou medenou metalízou. Bordová metalíza verzie T6 bola naozaj pekná, ale táto farba sa mi možno páči ešte viac. Možno preto, že práve v tejto farbe sa Volvo S60 objavilo na prvých fotografiách. Veľmi príjemne prekvapený som však ostal po nasadnutí. Interiér bol čalúnený hnedou až oranžovou kožou. Veľmi pekná a netradičná farba. Na rozdiel od verzie T6, interiér nebol dekorovaný hliníkom, ale drevom. Naozaj neviem čo by som si vybral. Čo sa týka štýlu a estetiky, Volvo spravilo jeden obrovský krok vpred.

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Poďme sa však venovať tomu podstatnému. Už viete, že Volvo S60 bude pravdepodobne vyzerať perfektne v akejkoľvek farbe a s akýmkoľvek interiérom. Ako však jazdí dvojlitrový benzínový štvorvalec v kombinácii s novou dvojspojkovou prevodovkou Powershift? Zaujímavo.

Nový motor produkuje vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom a priamemu vstrekovaniu benzínu do valcov výkon 149 kW (203 k) pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 300 Nm je dostupný už od 1 750 ot./min. až po 4 000 ot./min. Nie je to síce 224 kW (304 k) a 440 Nm verzie T6, no stačí to. Povedal by som, že je to viac než dosť. Za volantom nikdy nebudete mať pocit, že autu chýba výkon. Dokonca ani ja som nemal ten pocit a to som poznačený verziou T6.

OK, Volvo S60 2.0T stráca na najsilnejšiu verziu T6 približne 100 koní a 140 Nm. To sú parametre bežnej atmosférickej „jedna-šestky“. Do akej miery sa teda prejaví tento výkonový rozdiel na spotrebe paliva? Zatiaľ čo s Volvom S60 T6 sme po meste jazdili za 13 litrov benzínu na 100 km, verzii 2.0T stačí 9 až 11 litrov, v závislosti od štýlu jazdy. Mimo mesta sa najvýkonnejšia verzia uskromnila aj s ôsmimi litrami. Dvojliter si vypýta zhruba o jeden liter menej.

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Neviem či za to môžu tie geniálne sedadlá, ktoré sú pre autá značky Volvo typické, ale posed za volantom je proste skvelý. V aute sa sedí tak športovo nízko, no stále nadmieru komfortne. Auto má skvelý motor, celkom vydarené riadenie, no aj tak ma akosi nelákalo jazdiť s nám rýchlo. Pohodlie a komfort na palube novej S60-tky je podmanivejšie, ako sila motora.

Musím sa však vyjadriť k novej a zároveň prvej dvojspojkovej prevodovke v automobile značky Volvo. Čakal som, že nová prevodovka Powershift bude rýchlejšia. Toto auto som šoféroval asi tri mesiace potom, čo som jazdil na verzii T6. Môj dojem preto môže byť skreslený, ale nepostrehol som, že by bola nová dvojspojková prevodovka rýchlejšia, ako klasický automat Geartronic. Našťastie, ani Geartronic nie je pomalý, ale od dvojspojky by som čakal vyššiu rýchlosť zmeny prevodového stupňa. Ani nie tak po skúsenostiach s prevodovkami DSG koncernu Volkswagen, ale skôr s prevodovkou TC-SST v Mitsubishi Lancer Ralliart, ktorá je naozaj rýchla.

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak by ste mi položili jednoduchú otázku: „Volvo S60 – Áno, či nie?“, moja odpoveď by bola jednoznačne áno. A ktorý motor? Záleží na vašich potrebách a finančných možnostiach. T6 je proste lietadlo, no 2.0T je tak isto veľmi svižné auto. Rozdiel je ale citeľný. Pri pohľade do cenníka sa však presvedčíte, že tomu patrične zodpovedá aj cenový rozdiel. Kompromisom by mohla byť verzia T5, no opakujem, že aj verzia 2.0T jazdí veľmi slušne. Jediným problémom teda ostáva akú farbu karosérie si zvoliť a aký typ čalúnenia skombinovať s ktorým dekoračným materiálom.

Základná cena modelu – Volvo S60 D3 Base: 31 720 €

Základná cena testovanej verzie – Volvo S60 2.0T Summum: 38 950 €

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Volvo S60 2.0T
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1999

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

149 / 6000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

300 / 1750-4000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

230

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

8,2

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

11,2 / 6,6 / 8,3

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

380

Objem nádrže (l):

67,5

Prevádzková hmotnosť:

1545

Dĺžka (mm):

4628

Šírka (mm):

1865

Výška (mm):

1484

Rázvor (mm):

2779

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volvo