Test: Renault Laguna Black Edition

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) – Renault Laguna je priestranné a pohodlné rodinné auto klasického formátu. Patrí tiež medzi obľúbené služobné autá manažérov. Športová verzia Laguny s prívlastkom GT je však trošku iný prípad. Nie len kvôli jej vyššej cene, ale aj kvôli ponuke motorov patrí medzi voľbu menšej skupiny náročnejších a športovo založených vodičov. Dodávala sa totiž s benzínovým aj naftovým preplňovaným štvorvalcom s objemom dva litre. Zatiaľ čo benzínový agregát s výkonom 150 kW (205 k) sa ponúka už iba s karosériou kupé, vznetový motor s výkonom 131 kW (180 k) ostal v predaji. Nie je to však iba motor, čo robí Lagunu GT výnimočnou.

Medzi najväčšie výsady verzie GT patrí systém natáčania všetkých štyroch kolies. Touto vymoženosťou sa nemôže pochváliť žiaden konkurent v tejto triede. Verzia GT má navyše oproti slabším modelom originálny predný nárazník, ktorý spoločne so svetlometmi s čiernym podkladom dodáva autu poriadnu dávku športového charakteru. Spätné zrkadlá sú lakované čiernou farbou a zadnú časť auta skrášľuje dvojica chrómovaných koncoviek výfuku. Nechýbajú originálne 18-palcové disky kolies Celsium. Toto všetko teraz môžete mať vo verzii Black Edition. Síce bez silnejšieho motora, ale za nižšiu cenu.

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Interiér

Podobné je to aj s interiérom. Laguna Black Edition dostala rovnaké čalúnenie, ako má verzia GT. Ide o kombináciu čiernej kože so sivou alcantarou. Verzia Black Edition zdedila aj exkluzívny stredový tunel s kovovou dekoráciou a športovú hlavicu radiacej páky, ktorá vyzerá naozaj perfektne a dobre sa drží. S príchodom prvých chladnejších nocí však na nej pocítite, že vášmu autu bola v noci zima. Nechýba športový volant, ktorý je v spodnej časti sploštený, hliníkové pedále a športový „imidž“ dotvárajú hliníkové dekorácie na palubnej doske.

Myslím, že nemusím zdôrazňovať, že v aute veľkosti Laguny je dostatok miesta aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúka slušných 450 litrov, no je dosť plytký. Pod jeho podlahou ešte nájdete odkladacie miesto na drobnosti a pod týmto druhým dnom sa už schováva sada na opravu defektov.

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Motor

Motor ostáva jediným slabým miestom Laguny Black Edition. Slabým ale v úvodzovkách. Nemal som pocit, že by bola Laguna s výkonom 110 kW (150 k) brzdou premávky. Naopak. Napriek menšej turbodiere ide o celkom svižné auto. Obzvlášť so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá je veľmi dobre odstupňovaná. Nie je to však silnejšia Laguna GT, ktorú vám verzia Black Edition svojim vzhľadom pripomína. Obzvlášť nie benzínová verzia, z ktorej máte pocit ako z pravého športového auta.

Na druhej strane, slabší vznetový dvojliter je skromnejší. V meste si od vás vypýta okolo 7,5 litra nafty na 100 km. V mimomestskej premávke by to malo byť niečo okolo 5,5 litra. Na diaľnici však rátajte so spotrebou okolo siedmich litrov napriek tomu, že motor netočí pri rýchlosti 130 km/h na šiestom prevodovom stupni ani 2500 ot./min.

Jazda

Ako som už niekoľkokrát avizoval, Renault sa polepšil a ak chce, vie vyrobiť auto pre vodiča. Napriek tomu, že Renault Laguna je rodinnou limuzínou, za volantom verzie Blac Edition sa bude cítiť dobre aj športovo založený vodič. Azda jediným prehreškom proti dokonalosti je vyšší posed. Tvar radiacej páky a presnosť kulisy šesťstupňovej prevodovky môžem iba pochváliť. Osobitné chválospevy by si zaslúžil volant, no najmä riadenie s natáčaním všetkých štyroch kolies. Nebudem sa tu rozpisovať o tom, aké presné je riadenie a aký malý pohyb stačí na to, aby ste vybrali aj prudšie zákruty. Treba si to proste vyskúšať. Stojí to za to.

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Resumé

Ak hľadáte rodinné auto strednej triedy s priemerne výkonným vznetovým štvorvalcom máte priam nespočetné množstvo možností. Ak však radi šoférujete a sú pre vás dôležité aj jazdné vlastnosti auta, výber sa vám rapídne zužuje. Stále však máte na výber niekoľko športovo ladených sedanov. Silným tromfom Laguny Black Edition je však systém natáčania všetkých štyroch kolies „4 Control“. Na trhu nájdete iba veľmi málo áut s takouto technickou „vychytávkou“, no žiadne v tejto triede a už vôbec nie za podobnú cenu.

Základná cena modelu – Renault Laguna 2.0 16v Expression: 16 790 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Laguna 2.0 dCi 16v Black Edition: 24 090 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1995

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

110 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

340 / 2000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

210

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

9,5

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,4/4,9/5,8

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

450/1377

Objem nádrže (l):

66

Prevádzková hmotnosť:

1555

Rozmer pneumatík:

225/45 R18

Dĺžka (mm):

4695

Šírka (mm):

1811

Výška (mm):

1445

Rázvor (mm):

2756

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Laguna Black Edition
Foto: Renault

Foto: Renault

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault