Test: Renault Mégane CC

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) – Podľa môjho skromného názoru je už aj štandardný Mégane dizajnovo veľmi vydarené auto. Ešte viac sa mi pozdáva jeho trojdverová verzia, no keď Renault uviedol na trh verziu CC, nevedel som sa rozhodnúť, ktorá z týchto karosárskych verzií sa mi páči viac. Zatiaľ čo trojdverové kupé pôsobí športovejšie, kupé-kabriolet má v sebe viac elegancie a noblesy. Akonáhle však stiahnete strechu, máte po probléme. Jazde s vetrom vo vlasoch odolá iba málokto.

Interiér

Aj keď palubnú dosku poznáme zo všetkých ostatných verzií Renaultu Mégane, nemôžem povedať, že by sa v interiéri nič nezmenilo. Logicky pribudlo tlačidlo na otváranie strechy, no veľmi príjemným doplnkom je samostatný gombík na vodičových dverách, ktorým sa dajú ovládať všetky štyri okná.

Podstatnejšia je však zmena v konfigurácii zadných sedadiel. Na rozdiel od iných verzií nájdete vzadu iba dve miesta. Zadné sedadlá sa však môžu pochváliť výnimočne dobrým bočným vedením. Sklon operadiel je ale trochu kolmejší, ako býva zvykom. Čo sa týka priestoru na nohy, nie je ho nazvyš, no za seba by sa mali bez problémov posadiť dve 180 cm vysoké osoby.

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Tradičnou slabinou kabrioletov býva batožinový priestor. Strecha Méganu CC však v batožinovom priestore zaberá relatívne málo miesta. Aj keď máte strechu dole, dokážete do kufra natlačiť 211 litrov batožiny. S vytiahnutou strechou ponúka Renault Mégane CC nadštandardných 417 litrov objemu batožinového priestoru.

Motor

Najsilnejšou vznetovou motorizáciou pre Mégane CC je v súčasnosti 1,9-litrový štvorvalec s výkonom 96 kW (130 k). Svoju prácu si robí rovnako dobre ako v ostatných známych modeloch, tak aj v Mégane CC. Kupé-kabriolet je síce o 160 kg ťažší, ako päťdverový hatchback, no z motora nemáte ten pocit, že by sa s tým nevedel vysporiadať.

Čo sa týka spotreby paliva, môžete sa spoľahnúť na údaje od výrobcu. Tie hovoria, že v meste si od vás Mégane CC s týmto motorom vypýta 7,1 litra nafty na 100 km, zatiaľ čo mimo mesta mu postačí iba 5 litrov.

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Jazda

Kúpou Renaultu Mégane CC získavate hneď dve autá. Tým prvým je celkom vydarené športové kupé, ktoré sa nebojí zákrut. Je vidieť, že za nárast hmotnosti predstavujúci 160 kg nie je zodpovedná iba samotná strecha. Konštruktéri si dali námahu s dodatočným vystužením karosérie, aby sa auto v zákrutách príliš nekrútilo. Navyše, posed za volantom je veľmi dobrý, čiže vám umožňuje jazdu si skutočne užiť. Pochvala patrí tiež riadeniu s tým správnym odporom a presnej kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Na druhé auto sa Mégane CC premení podržaním tlačidla, ktorým sa ovláda strecha. Jej zloženie trvá 21 sekúnd. Nie je to dlhý čas, ale keďže počas celého procesu musíte držať dotyčný ovládač a auto musí celý čas stáť, zdá sa vám, že to trvá večnosť. Akonáhle je však strecha dole, všetko ostatné vás prestane trápiť a jazdu s vetrom vo vlasom si môžete užívať dokonca vo štvorici. Samozrejme, že cestujúci na zadných sedadlách nie sú pred vetrom chránení do takej miery, ako tí vpredu, no kabriolety nie sú na rýchlu jazdu. Skôr si bez strechy užijete „vyhliadkové“ jazdy v pomalšom tempe. Jediné, čo by vás mohlo trápiť ak zastavíte na križovatke a snažíte sa vyzerať „cool“, je klepot vznetového motora. Samozrejme, že nejde o nič netradičné. Dieselová „jedna-deviatka“ je odhlučnená rovnako dobre ako všetky moderné vznetové agregáty. Ku kabrioletu sa mi ale vznetový motor aj tak nehodí.

Na druhej strane, Mégane CC je vďaka svojej pevnej skladacej streche plnohodnotným autom, ktoré sa dá používať celý rok. Ak si teda plánujete Mégane CC kúpiť nie len ako sezónnu záležitosť, je na mieste uvažovať o úspore nákladov na prevádzku, ktorú vám vznetový motor sprostredkuje.

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak mám pravdu povedať, patrím do zvláštnej a veľmi málopočetnej skupiny motoristov, ktorí uprednostňujú športové jazdné vlastnosti nadovšetko. Pre takýchto ľudí sú kabriolety morálne neprípustné z toho hľadiska, že sú ťažšie a napriek dodatočným výstuhám nedosahujú ich karosérie tuhosť verzií s pevnou strechou. Ani neviem ako sa to stalo, ale pri Mégane CC všetky moje predsudky zmizli. Motor bol navyše vznetový, čo so športovosťou nemá nič spoločné, a ako som už spomínal, pod kapotu kabrioletu sa podľa mňa nehodí. Stačí ale aby sa na oblohe ukázalo slnko, stiahnete strechu a ďalej nerozmýšľate nad tým, či je karoséria dostatočne tuhá a či je motor na kabriolet dostatočne kultivovaný alebo nie. Do svojho cieľa dorazíte v dobrej nálade a s úsmevom na tvári. Myslím, že práve radosť z jazdy je totiž hlavnou úlohou a podstatou všetkých kabrioletov. Nový Renault Mégane CC si teda plní svoju úlohu na výbornú.

Základná cena modelu – Renault Mégane CC 1.6 16v: 24 690 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Mégane CC 1.9 dCi: 28 390 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1870

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

96 / 3750

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

300 / 1750

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

205

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,6

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,1 / 5,0 / 5,8

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

211/417

Objem nádrže (l):

60

Prevádzková hmotnosť:

1615

Rozmer pneumatík:

205/50 R17

Dĺžka (mm):

4485

Šírka (mm):

1811

Výška (mm):

1434

Rázvor (mm):

2609

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane CC
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault