BRATISLAVA 26. júla (WEBNOVINY) – Súčasná generácia Renaultu Clio prišla na trhu v roku 2005 a okrem iného zaujala veľmi vydareným dizajnom. Minulého roku sa Clio dočkalo modernizácie, v rámci ktorej dostalo veľmi výrazne upravenú prednú časť. Zámerom dizajnérov bolo pozmeniť vzhľad Clia tak, aby lepšie korešpondoval s ostatnými modelmi, ktoré ma Renault v súčasnosti v ponuke. Treba uznať, že tento zámer im vyšiel, no či nebolo Clio pred faceliftom krajšie, na túto otázku nech si odpovie každý sám. Samozrejme, v rámci faceliftu sa nezabudlo ani na zadnú časť. Nový je nárazník, pozmenené sú svetlá, no zmeny nie sú až také výrazné, ako vpredu. Vďaka vylepšeným deformačným zónam narástlo Clio do dĺžky o 41 mm (25 vpredu a 16 vzadu) a s dĺžkou 4 027 mm sa tak tesne prehuplo ponad štvormetrovú hranicu.
Interiér
Na rozdiel od exteriéru, v interiéri sa toho veľa nezmenilo. Azda najväčšou novinkou je možnosť objednať si auto s novou navigáciou Carminat TomTom, ktorá je v porovnaní s ostatnými vstavanými navigáciami za celkom prijateľnú cenu (490 €). Funguje obstojne, no ovláda sa pomocou diaľkového ovládača, ktorý nájdete v malom „košíku“ v stredovom tuneli. Má to tú výhodu, že navigácia sa dá obsluhovať z ktoréhokoľvek miesta v aute a nemusí sa tým obťažovať vodič. Ak je však v aute sám, je to trochu nepraktické, pretože keď v ruke drží ovládač, nemôže ju mať na volante. Je síce pravda, že aj keby sa dala navigácia ovládať na stredovej konzole, aj tak by musel dať vodič ruku z volantu, no s prázdnou rukou môže pohotovejšie reagovať na krízové situácie.
Všetko ostatné ostáva po starom. Opäť musím pochváliť jednoduché prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. Tlačidlám na volante, ktorými sa ovláda tempomat, by sa zišlo podsvietenie. Ani v oblasti priestrannosti sa nič nezmenilo. Clio bez problémov odvezie štyroch 180 cm vysokých ľudí, no vyšší by sa zrejme vzadu cítili stiesnene. Do batožinového priestoru sa v základnom stave zmestí 288 litrov batožiny.
Motor
Turbodúchadlom preplňovanú „jedna-dvojku“ montoval Renault do Clia ešte pred jeho faceliftom, teda oveľa skôr, ako prišiel koncern Volkswagen so svojím toľko propagovaným motorom 1.2 TSI. Na motor 1.2 TCe od Renaultu nemôžem povedať nič zlé. Malému Cliu poskytuje dostatok dynamiky a za svoje služby si pritom nepýta veľa. Mimo mesta spotrebuje Clio 1.2 TCe približne 5,5 litra benzínu na 100 km. V meste nám palubný počítač ukazoval hodnoty okolo 7,5 litra na 100 km.
Jazda
Pozícia za volantom Renaultu Clio je celkom prijateľná. Volant ma príjemný tvar a dobre sa drží. Radiaca páka je po ruke. Riadenie je ľahké, radenie tiež, no kulise radiacej páky chýba presnosť. Pochvalu si však zaslúžia brzdy. Podvozok je vyladený skôr komfortne, no môžete sa na neho spoľahnúť aj v zákrutách. Ako už bolo spomenuté, motor dokáže ľahké Clio celkom slušne rozbehnúť.
Resumé
Ak by som mal zodpovedať na otázku z úvodu, nový je v prípade modernizovaného Clia najmä dizajn prednej časti. Na jazdných a úžitkových vlastnostiach auta sa nemenilo prakticky nič. Silnou stránkou Clia je práve nami testovaný motor, ktorý ponúka výkony starších atmosférických „jedna-šestiek“, avšak s nižšou spotrebou paliva. Podľa môjho názoru ide o optimálnu motorizáciu pre Clio.
Aby som to nejako zhrnul, Clio je skvelé auto. Plní všetko, čo od neho očakávate. Mal som však taký pocit, ako by mu niečo chýbalo, niečo, čím by zaujalo, čím by vybočovalo z rady. Renault Clio váš však nepochybne nadchne pri pohľade do cenníka a to býva pre racionálne uvažujúceho človeka často rozhodujúcim argumentom.
Základná cena modelu – Renault Clio 1.2 16v (48 kW) Authentique (3 dv.): 7 490 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Clio 1.2 TCe 20th Anniversary (5 dv.): 10 990 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce / ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3): | 1149 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 74 / 5500 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 152 / 3500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 184 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 11 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 7,3 / 4,6 / 5,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 288 |
Objem nádrže (l): | 55 |
Pohotovostná hmotnosť: | 1062 |
Rozmer pneumatík: | 195/50 R16 |
Dĺžka (mm): | 4027 |
Šírka (mm): | 1707 |
Výška (mm): | 1497 |
Rázvor (mm): | 2575 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk