BRATISLAVA 16. novembra (WEBNOVINY) – Dizajn Kie Soul sme trochu rozoberali už v minulom teste. Zatiaľ čo niektorí ho milujú, iní ho zatracujú. Názor si teda vytvorte sami. Interiér je dostatočne priestranný, no žiadne čarovanie s priestorom sa nekoná. Aj keď v ňom neboli použité tie najkvalitnejšie plasty, ako celok na nás pôsobil kvalitným dojmom. Poďme sa však venovať tomu, čo je v tomto teste podstatné, a tým je motor pod kapotou.
Motor
Podobne ako vznetová „jedna-šestka“, aj tá benzínová má na svoj objem nadpriemerný výkon. Atmosféricky plnený agregát totiž vyprodukuje 93 kW (126 k) a disponuje krútiacim momentom 156 Nm. Na rozdiel od dieselovej verzie, ktorá sa najlepšie cíti v nižších a stredných otáčkach, benzínový motor má síce celkom dobrú odozvu na plynový pedál v nízkych otáčkach, ale exceluje až v tých vyšších. V strednom pásme otáčok je motor trochu „hluchý“. Môže za to však aj dlhšie odstupňovaná prevodovka.
Vo vyšších otáčkach by vám mohla prekážať trochu zvýšená intenzita hluku, no do vyšších otáčok sa dostanete iba vtedy, ak si to situácia vyžaduje, alebo ak sa snažíte jazdiť športovo a vtedy nám zdravý zvuk benzínového motora prišiel celkom vhod.
Jazdné vlastnosti
Chvíľu nám trvalo, kým sme si zvykli na vyšší posed za volantom a začali dôverovať 18-palcovým diskom kolies obutým do nízkoprofilových pneumatík. Tie totiž spoľahlivo držia auto v zákrutách a výrazne redukujú bočné náklony karosérie. Zatiaľ čo na menších kolesách by sa auto v rýchlo prechádzanej zákrute divoko naklonilo a ozvalo by sa kvílenie pneumatík, 18-tky ani nepípnu. Auto spoľahlivo drží zvolenú stopu a po prekročení adhéznych limitov pneumatík sa pomaly a nezákerne začne hrnúť predná časť auta mimo zákrutu. Vtedy proste stačí ubrať plyn. Nič neočakávané sa teda nekoná. Naopak, Soul vás možno dokonca prekvapí, tak ako nás, ako dlho dokáže držať stopu vytýčenú volantom napriek svojej vysokej karosérii.
Resumé
Po prečítaní tohto článku je teda každému jasné, že benzínový motor je pre Kiu Soul to „pravé orechové“. Podľa nás to tak ale nie je. Potom, čo sme mali možnosť vyskúšať si obe motorizácie Kie Soul, zrejme by sme si vybrali diesel. Áno, s benzínovým motorom je oveľa viac zábavy, je kultivovanejší a jednoduchší na údržbu a v neposlednom rade aj lacnejší. S 18-palcovými diskami kolies je dokonca možné na kvalitnom povrchu si jazdu so Soulom užiť. Soul však nie je auto pre pretekárov. Preto by sme si do Soulu, ktorý má plniť úlohu úsporného rodinného auta, vybrali motor pochutnávajúci si na nafte.
Základná cena modelu – Kia Soul 1.6 CVVT LX: 12 090 €
Základná cena testovanej verzie – Kia Soul 1.6 CVVT EX: 13 490 €
Technické údaje:
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk