Test Cupra Terramar. Výborné auto už v základe - VIDEO, FOTO

Cupra Terramar sa snaží pozíciu v husto obsadenom C segmente podporiť aj cenou.

Jozef Murárik testuje prírastok v portfoliu značky Cupra, model Terramar a to v takmer základnej verzii s minimom príplatkovej výbavy. To znamená 1,5 litrový benzínový motor s výkonom 110 kW čiže 150 koní, ktorý vypínaním valcov šetrí palivo aj životné prostredie, doplnený 14 kW elektromotorom. Terramar je v základe vybavený 7 stupňovou automatickou prevodovkou.

V štandarde všetkých stupňov výbavy je kompletné LED osvetlenie, ale v štartovacie prevedenie nemá adaptívne maticové predné svetlomety. Tie popri vysvecovaní loga značky, či snehovej vločky pri poklese teploty pod 4°C, dokážu napríklad prisvietiť priestor, do ktorého odbočujete, či premietať vodiace čiary. Určite je to vybavenie, na ktoré sa pri konfigurovaní auta oplatí nezabudnúť.

Terramar má solídny batožinový priestor s objemom 508 až 642 litrov, ktorá sa dá variovať naklápaním operadiel, posúvaním zadných sedadiel a dvojitou podlahou. Priestor pre posádku je takisto štedrý vďaka rázvoru náprav 2 676 milimetrov.

Základom komfortnej jazdy je viacprvková zadná náprava už v základnej konfigurácii. Cestujúcich čakajú komfortné sedadlá s bedernými opierkami vpredu. Na volante sú klasické tlačidlá, veľký displej má logickú štruktúru prvkov, trochu nezvyklé je umiestnenie radiacej páky pod volantom. Systém podporuje bezdrôtovú konektivitu telefónov, kabína je vybavená trojzónovou klimatizáciou.

Základný motorizácia umožní autu rozbehnúť sa na stovku za 9,3 sekundy a pri pokojnej rozumnej jazde sa dá spotreba na diaľnicu udržať na 6 litroch, mimo diaľnice aj niekde na 5,3 až 5,5 litra.

Auto má dynamický vzhľad, je veľmi kvalitne postavené a má vlastnosti, ktoré ho predurčujú byť dobrým rodinným vozidlom. Cupra Terramar sa snaží pozíciu v husto obsadenom C segmente podporiť aj cenou, ktorá sa momentálne, s 3600 eurovým zvýhodnením, začína na 38 900 eur.

Firmy a inštitúcie: CupraSeat