BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) – Keď by sme sa chceli vrátiť na úplný začiatok rodokmeňa Nissanu GT-R, museli by sme sa presunúť v čase na preteky vozidiel kategórie GT2, konkrétne na japonský okruh Suzuka v roku 1964. Na štart sa tam postavili Nissany Skyline GT upravené spoločnosťou Prince po boku uznávaných športových áut renomovaných európskych značiek.
Tieto klasické štvordverové sedany mali pod kapotou radové šesťvalce dopované tromi karburátormi značky Weber. Aby sa veľký agregát vošiel do motorového priestoru, predná časť auta musela byť predĺžená o 20 centimetrov. Súťažiť však mohli iba autá postavené na základe sériových modelov. Preto musela vzniknúť 100-kusová homologizačná séria, ktorú sa spoločnosti Prince podarilo vyrobiť len tak tak.
Zaujímavosťou bolo, že autá mali obuté na preteky nie práve najideálnejšie pneumatiky. No a keďže sa Nissany šmýkali, pretekárom neostávalo nič iné, iba driftovať. Prekvapujúce však bolo to, že sa im podarilo predriftovať na druhé až šieste miesto. Rýchlejšie bolo iba Porsche 904 Carrera GTS, ktoré na Suzuke dosahovalo rýchlosti vyše 250 km/h.
V jednom z kôl sa však jednému z Nissanov Skyline GT podarilo neporaziteľné Porsche predbehnúť. Keď to videl šéfkonštruktér Nissanu Skyline GT, veľmi ho to motivovalo a povedal si, že na aute musí ešte popracovať a bude neporaziteľné. Odvtedy vzniklo dvanásť generácií Nissanu Skyline GT (GT-R), pričom dnes gény tejto legendy nesie Nissan GT-R.