BRATISLAVA 12. decembra (WEBNOVINY) – Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz chystá veľkú modernizáciou triedy E. Ako môžeme vidieť na fotkách, modernizácia zahŕňa aj osvieženie dizajnu, no ešte k väčším zmenám dôjde pod kapotou.
Hneď na prvý pohľad si môžete všimnúť, že tento model vyššej strednej triedy, ktorý bol donedávna charakteristický svojimi dvojitými prednými svetlami, bude mať ponovom svetlá zakryté jedným spoločným sklom. Dvojitú optiku si ale ponechajú.
Pozmenené sú aj zadné svetlá. V ich prípade sa však nemenil tvar, ale iba grafika. Nové sú nárazníky, predná kapota, ale aj maska chladiča. A nie jedna. Hneď dve. Rozdiel medzi športovo a komfortne orientovanou verziou sa už neobmedzí iba na nárazník a inak tvarované hmlovky, ale aj na masku chladiča.
Najnovší Mercedes-Benz triedy E dostal nové účinné motory, vrátane prepĺňaného benzínového dvojlitrového štvorvalca BlueDIRECT s priamym vstrekovaním paliva do valcov, ktorý má kombinovanú spotrebu 5,8 litra/100km, no pritom disponuje výkonom 155 kW (210 k) a krútiacim momentom 350 Nm.
Nechýba E 300 BlueTEC HYBRID, ktorý pri spojení naftového dvojlitra a elektrického motora (150+19 kW) dosahuje spotrebu 4,1 litra/100 km. Celkovo bude pre novinku na výber 18 motorizácií, všetky s funkciou ECO štart – stop. Pre novú triedu E sa bude alternatívne dodávať 6-stupňová manuálna prevodovka s krátkymi dráhami páky a najnovšia automatická prevodovka 7G-Tronic Plus s radiacou pákou a radiacimi krídelkami Direct Select.
Komfort a bezpečnosť jazdy vozidla majú optimalizovať štyri varianty nastavenia podvozku. Trakciu a jazdnú stabilita umožní vylepšiť i permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC.
V sedane aj v modeli kombi novej triedy E bude mať svetovú premiéru až jedenásť nových alebo optimalizovaných, komfort a bezpečnosť zaručujúcich, asistenčných systémov z budúcej triedy S. Medzi tieto inteligentné systémy (využívajúce i stereo kameru a viacstupňovú radarovú senzoriku), patria okrem iných také, ktoré dokážu zabrániť nehodám s prechádzajúcimi vozidlami alebo chodcami, aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, ktorý vie predísť aj nehodám s vozidlami idúcimi opačným smerom alebo neoslepujúce stále diaľkové svetlá.