Škodu 1000MB netreba dlho predstavovať. Toto auto pozná snáď každý kto sa aspoň minimálne o automobily zaujíma. Málokto si ale spomenie, že tento krásavec je tu s nami už krásnych šesťdesiat rokov.
Audi Q8 Sport Concept: Obrovská maska chladiča a žiadne kľučky
Prvý prototyp vozidla vznikol totiž už v roku 1957 a pre Škodu znamenal doslova revolúciu, ktorej sa držala ešte veľmi dlho. Revolúcia bola v tom, že to bola prvá Škodovka, ktorá mala pohon zadných kolies s motorom umiesteným vzadu. Celá 1000 MB bola založená na samonosnej karosérii s nezávislým zavesením všetkých kolies a nejde nespomenúť ani, na tú dobu, skvelý motor. Tie sú špecialitou značky dodnes. Prvé sériové vozidlo vyšlo z linky až v roku 1964 a volalo sa Škoda 1000 MB Standart. Bolo ich vyrobených viac ako 350 tisíc a to je, na vtedajšiu dobu a vzhľadom na svetové postavenie značky, dosť.
Ďalšia generácia Nissanu Qashqai je vonku
A pretože nový model bol vo všetkých ohľadoch iný, tak pre neho vznikli tiež nové závody v Mladej Boleslave, kde sa vyrobilo 443 tisíc automobilov rôznej výbavy. Polovica vyrobených áut bola predávaná mimo vtedajšie Československo.
Maserati Levante má plošný problém štvrtýkrát ani nie za pol roka!
Napriek veľkému množstvu vyrobených áut je 1000 MB standart vo výbornom stave ťažko zohnať. Taká Škoda 1000 MB Deluxe je kapitola sama o sebe. Tie sú najdrahšou a najcennejšou veteránskou korisťou. Mať vo výbornom stave Škodu MBX De Luxe znamená mať doma ozajstný poklad. Z tohto konkrétneho modelu bolo totiž vyrobených len 1114 kusov.
Citroën SpaceTourer 4x4 Ë Concept: štýlová krabica pre milovníkov zábavy
Poďme teraz k samotnému motoru, ktorý mal na starosti rozpohybovať 755 kg ťažké vozidlo. Ten je kvapalinou chladený štvorvalcový s objemom 988 cm3 s rozvodom OHV s výkonom 27 kW (37 koní). Spotreba takéhoto motoru bola niekde medzi siedmimi a ôsmimi litrami na sto kilometrov jazdy. Maximálna rýchlosť vozidla bola niekde na 120 km/h. Od roku 1968 bol výkon motoru dokonca zvýšený, a to na 32 kW (43 koní).
Mercedes-AMG GT Concept: toto auto je proste nádherné!
Priestor vo voze bol taktiež veľký, a to vďaka rozmerom vozidla, ktoré sú: na dĺžku 4,17 m, na šírku 1,62 m a na výšku 1,39 m. Batožinový priestor pod kapotou ponúka 220 litrov. Zaujímavosťou je priestor pre rezervné koleso, ktoré sa ukrýva za maskou v prednej časti auta. Tá sa dala vyklopiť a koleso vybrať. Vtedajší simply clever. Aj hrdlo palivovej nádrže bolo vkusne schované, a to na ľavej prednej bočnej strane vozidla, pod okrídleným šípom.
Renault Zoe e-sport ako elektrická strela
Samotný vzhľad Škody 1000 MB je úchvatný a vo verzii De Luxe vo svojej dobe nájde len ťažko konkurenta.
Pozri si video: