BRATISLAVA 12. októbra (WBN/PR) – ŠKODA dnes vyrobila desaťmiliónte vozidlo v hlavnom závode v Mladej Boleslavi. Jubilejným vozidlom je biela Fabia Monte Carlo. Automobil zišiel z pásu v hlavnom závode českej automobilky v Mladej Boleslavi a stane sa ťahákom v novozrekonštruovanom múzeu ŠKODA Auto. Súčasne automobilka potvrdila svoje rastové plány pre budúce roky.
„Desať miliónov vyrobených vozidiel značky Škoda len v Mladej Boleslavi je dôkazom sily českého automobilového priemyslu a inžinierskeho umu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Sme hrdí na viac než storočnú tradíciu výroby automobilov v srdci Európy. Je dôkazom sily našej značky. Od roku 1905, kedy priekopníci automobilizmu Václav Laurin a Václav Klement začali s výrobou áut, majú autá „made in Czech Republic“ a „by ŠKODA“ u zákazníkov na celom svete skvelé meno. Prekročenie hranice 10 miliónov vyrobených vozidiel je pre nás podnet k tomu, aby sme svoj rastový kurz v najbližších rokoch posilnili. Zvýšime výrobu a odbyt a do roku 2018 svoj predaj minimálne zdvojnásobíme na 1,5 milióna vozidiel ročne,“ povedal Vahland.
Výrobné jubileum znamená ďalší míľnik v úspešnom vývoji automobilky. Len v uplynulých 20 rokoch ŠKODA zvýšila svoj celosvetový predaj na štvornásobok. Modelová paleta sa od roku 1991 rozrástla z jedného modelu na súčasných sedem modelových radov. Automobilka, ktorá sa pred rokmi ešte sústredila na slovenský a európsky trh, je dnes úspešná na viac ako 100 trhoch po celom svete.
V rámci Rastovej stratégie značka v najbližších rokoch urobí najväčšiu modelovú ofenzívu vo svojej histórii. V najbližších dvoch až troch rokoch predstavíme každých šesť mesiacov nové auto. Na medzinárodnom autosalóne (IAA) vo Frankfurte predstavila česká automobilka v podobe vozidla „Mission L“ konkrétnu prognózu kompaktnej limuzíny. Krátko potom predstavila ŠKODA zástupcom médií v Mladej Boleslavi nový malý automobil Citigo. „Nová kompaktná limuzína a ďalšie nové modely sú garantom toho, že v našom kurze budeme aj v nasledujúcich rokoch úspešne pokračovať,“ doplnil predseda predstavenstva.
„Na celom svete ideme na plný plyn. Najväčší potenciál vidíme v rastových krajinách, teda v Číne, Indii a v Rusku. Ale aj na našich etablovaných európskych trhoch budeme ďalej budovať našu pozíciu,“ hovorí predseda predstavenstva ŠKODA. Za týmto účelom automobilka na celom svete intenzívne buduje výrobné kapacity. Na domácom českom trhu sa rozširujú kapacity v závodoch v Mladej Boleslavi aj v Kvasinách. V Kosmonosoch koncom roka 2011 otvorí zamestnancom značky svoje brány nové školiace centrum. Okrem Českej republiky vznikajú nové výrobné kapacity aj v Číne a v Rusku. V Číne bude ŠKODA v spolupráci so spoločnosťou Volkswagen v Šanghaji od konca roku 2012 vyrábať novú kompaktnú limuzínu a od roku 2013 kompaktné SUV Yeti. V Indii už výrobu kompaktnej limuzíny pod názvom ŠKODA Rapid automobilka začala. V Rusku bude od konca roka 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižnom Novgorode schádzať model Yeti.
1905 | Laurin & Klement A | 1936 | ŠKODA Popular Monte Carlo |
1906 | Laurin & Klement B | 1938 | ŠKODA Superb |
1906 | Laurin & Klement E | 1939 | ŠKODA Rapid OHV |
1908 | Laurin & Klement F | 1939 | ŠKODA Favorit |
1908 | Laurin & Klement FC | 1946 | ŠKODA 1101 |
1908 | Laurin & Klement G2 | 1952 | ŠKODA 1200 |
1911 | Laurin & Klement L | 1957 | ŠKODA 445 |
1911 | Laurin & Klement S | 1964 | ŠKODA 1000 MB |
1912 | Laurin & Klement DN | 1969 | ŠKODA 100 |
1912 | Laurin & Klement Sb | 1976 | ŠKODA 105 L |
1913 | Laurin & Klement M | 1983 | ŠKODA 120 S |
1913 | Laurin & Klement Rk | 1987 | ŠKODA Favorit |
1915 | Laurin & Klement O | 1990 | ŠKODA Forman |
1922 | Laurin & Klement A | 1994 | ŠKODA Felicia |
1925 | Laurin & Klement 110 | 1996 | ŠKODA Octavia |
1926 | ŠKODA – Hispano Suiza | 1999 | ŠKODA Fabia |
1927 | Laurin & Klement 350 | 1998 | ŠKODA Octavia Combi |
1928 | ŠKODA 4R | 2000 | ŠKODA Fabia Combi |
1930 | ŠKODA 422 | 2001 | ŠKODA Fabia Sedan |
1931 | ŠKODA 860 | 2004 | ŠKODA Octavia II |
1934 | ŠKODA 650 | 2004 | ŠKODA Octavia Combi II |
1934 | ŠKODA 420 Rapid | 2007 | ŠKODA Fabia II |
1934 | ŠKODA 418 Popular | 2007 | ŠKODA Fabia Combi II |