BRATISLAVA 14. októbra (WBN/PR) – ŠKODA v septembri 2013 na celom svete rástla. Značka zákazníkom dodala 86 600 vozidiel, v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka (83 900 vozidiel) to predstavuje nárast o 3,3 percenta. V Európe sa ŠKODA zlepšila o 9,4 percenta a opäť zvýšila svoj trhový podiel. Na Slovensku zaznamenala značka v septembri významný nárast predaja, keď dosiahla v kategórii M1 trhový podiel takmer 22%.
Od januára do septembra dodala ŠKODA zákazníkom na celom svete 684 900 vozidiel (január až september 2012: 717 200; -4,5 percent). Predaje v doterajšom priebehu roka boli ovplyvnené úpravami výrobných liniek s ohľadom na zmeny v modelovej palete. Česká automobilka sa tiež úplne nevyhla vplyvom, ktoré spôsobili niektoré slabšie trhy. Aktuálny príjem objednávok vozidiel značky ŠKODA sa vyvíja veľmi pozitívne.
„Úspešný september ukazuje, že naša modelová ofenzíva ide správnym smerom,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Po nábehoch nových produktov v prvej polovici roku teraz zbierame plody produktovej ofenzívy. V Európe je vývoj dodávok vozidiel našej značky s nárastom o 9,4 percenta mimoriadne silný. Prejavuje sa skutočnosť, že nové a prepracované modely sú teraz k dispozícii v stále širšom spektre,“ dodáva Eichhorn. Predaj nového modelu Octavia v septembri v západnej Európe vzrástol o 26 percent. Trhový podiel značky v Európe ku koncu septembra vzrástol na 3,9 percenta.
V najbližších týždňoch bude automobilka vo svojej modelovej ofenzíve pokračovať novým modelom ŠKODA Rapid Spaceback a prepracovaným modelom ŠKODA Yeti. Nová ŠKODA Rapid Spaceback – prvý kompaktný hatchback značky – vstupuje v týchto týždňoch na európske trhy. Dôkladne omladený model ŠKODA Yeti, ktorý svoju predajnú premiéru oslávi začiatkom roka 2014, bude možné na vybraných trhoch objednať už teraz. Nová ŠKODA Yeti bude prvýkrát ponúkaná v dvoch variantoch: ŠKODA Yeti a ŠKODA Yeti Outdoor.
V západnej Európe ŠKODA v septembri výrazne rástla a vyvíjala sa opäť lepšie ako celkový trh. 37 800 dodávok zákazníkom znamená nárast o 12,1 percenta oproti septembru minulého roka (33 700 ks). V prvých deviatich mesiacoch vzrástol podiel značky na západoeurópskych trhoch na 3,1 percenta. V Nemecku – na druhom najsilnejšom trhu značky ŠKODA – upevnila automobilka svoju pozíciu najsilnejšej dovážanej značky. Nemeckým zákazníkom bolo dodaných celkovo 13 600 vozidiel značky ŠKODA (september 2012: 13 700 ks). Silnejší rast dosiahla česká značka vo Veľkej Británii: tu v septembri počet dodávok zákazníkom vzrástol o 39,2 percenta na 10 100 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA aj v Španielsku (900 predaných vozidiel, plus 60,6 percenta), vo Švédsku (1 100 vozidiel; plus 51,6 percenta), v Taliansku (1 000 vozidiel; plus 36,9 percenta), vo Švajčiarsku (1 700 vozidiel; plus 25 percent), vo Fínsku (800 vozidiel; plus 24 percent), v Holandsku (1 200 vozidiel; plus 16,1 percenta) a v Nórsku (700 vozidiel; plus 14,6 percenta). Vo Francúzsku vzrástol počet dodávok vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 8,6 percenta na 1 900 vozidiel.
Vo východnej Európe dosiahla ŠKODA v septembri 10 900 dodávok zákazníkom (september 2012: 11.700; -6,5 percenta). Trhový podiel v prvých deviatich mesiacoch predstavoval takmer 3,9 percenta. V Kazachstane vzrástol predaj značky v septembri o 152,3 percenta na takmer 500 vozidiel. V Pobaltí (Estónsko, Lotyšsko, Litva) bolo zákazníkom dodaných 500 vozidiel, o 34,6 percenta viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka. V Srbsku ŠKODA zvýšila predaj o 36,1 percenta na 300 vozidiel. Na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA – v Rusku – dosiahla automobilka predaj 7 700 vozidiel (september 2012: 8 800; -12 percent).
Veľmi silná bola ŠKODA v septembri v strednej Európe. 11 100 dodaných vozidiel predstavuje nárast o 19,4 percenta oproti septembru minulého roka (9 300 vozidiel). Česká automobilka tak rastie podstatne silnejšie než trh a zvyšuje tak v septembri svoj trhový podiel v strednej Európe na 21,9 percenta. O pätinu (plus 20,1 percenta) vzrástli dodávky značky ŠKODA zákazníkom na domácom českom trhu. Českým zákazníkom bolo dodaných 5 600 vozidiel, to je zhruba o 1 000 vozidiel viac ako v septembri 2012 (4 600 vozidiel). Kumulatívne za prvých deväť mesiacov tak podiel značky na českom trhu predstavuje 35,6 percenta. Na Slovensku značka ŠKODA dodala zákazníkom 1 103 vozidiel, čím si zabezpečila prvenstvo s 21,70 percentným podielom.
Najväčším odbytiskom značky ŠKODA bola v septembri opäť Čína. ŠKODA tu predala celkovo 21 400 vozidiel (september 2012: 22 500 vozidiel; -4,9 percenta). Na tomto trhu neboli niektoré nové modely doteraz uvedené. Od januára do septembra dodala česká automobilka čínskym zákazníkom 177 700 vozidiel (január až september 2012: 181 900; -2,3 percenta).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v septembri 2013 (v kusoch, zaokrúhlene, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (35 100; -1,9 %)
ŠKODA Fabia (18 300; -3,3 %)
ŠKODA Superb (7 900; -26,4 %)
ŠKODA Yeti (7 900; -6,8 %)
ŠKODA Roomster (2 900; -17,1 %)
ŠKODA Rapid (10 500; +>500 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 000; -18,0 %)