Škoda predstavila nový Enyaq RS Race: Elektrický špeciál pre trate s DNA Fabie RS Rally2 - FOTO

Koncept vychádza zo sériového modelu Škoda Enyaq Coupé RS, no inžinieri ho upravili na mieru motoristickým podujatiam.
02_new_enyaq_rs_race_74bf46ae.jpg
Enyaq RS Race je inšpirovaný jazdnými vlastnosťami úspešnej Škody Fabia RS Rally2. Foto: Škoda Motorsport

Škoda Motorsport odhalila ďalšiu evolúciu svojho elektrického pretekárskeho konceptu. Nový Enyaq RS Race je odvážnym výhľadom do budúcnosti udržateľného motoršportu a zároveň technologickým laboratóriom, ktorý v sebe spája športové DNA značky a inovatívne ekologické riešenia.

Koncept vychádza zo sériového modelu Škoda Enyaq Coupé RS, no inžinieri ho upravili na mieru motoristickým podujatiam. Výsledkom je o 316 kg ľahšie, o 70 mm nižšie a zároveň o 72 mm vpredu a 116 mm vzadu širšie vozidlo, ktoré ponúka zlepšenú aerodynamiku, nižšie ťažisko a výnimočnú agilitu.

V pretekárskom duchu Fabie RS Rally2

Enyaq RS Race je inšpirovaný jazdnými vlastnosťami úspešnej Škody Fabia RS Rally2. Karoséria je spevnená bezpečnostným rámom z chróm-molybdénovej ocele, doplnená o pretekárske sedadlá Atech so šesťbodovými pásmi, manuálnu hydraulickú ručnú brzdu a karbón-keramické brzdy. O bezpečnosť sa starajú aj signalizačné LED svetlá vysokonapäťového systému.

Biokompozity a udržateľnosť

Vozidlo demonštruje záväzok značky k ekologickému motoršportu a namiesto tradičných uhlíkových vlákien využíva biokompozity z ľanových vlákien, vyvinuté v spolupráci s firmou Bcomp. Tieto materiály ponúkajú porovnateľnú tuhosť, no znižujú emisie CO₂ až o 85 percent.

Biokompozit sa nachádza na nárazníkoch, blatníkoch, streche, ale aj v interiéri, kde ho nájdeme napríklad na palubnej doske, alebo výplní dverí. Z udržateľných materiálov vyrobili spolu 16 komponentov.

Výkon bez kompromisov

O pohon sa starajú dva elektromotory s výkonom 250 kW, napájané batériou s kapacitou 82 kWh, teda rovnakou ako v sériovom modeli. 20-palcové kolesá sú obuté do nízkoprofilových pneumatík. Vďaka nižšej hmotnosti koncept zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 5 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť ostáva na 180 km/h.

Auto dostalo aj nové športové tlmiče s nastaviteľnou tuhosťou a samosvorné diferenciály na oboch nápravách. Aerodynamické úpravy, ako nové nárazníky, veľké zadné krídlo a optimalizovaný difúzor, zabezpečujú vyšší prítlak a lepšiu stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Emócie umocnené zvukom

Hoci ide o tichý elektromobil, o emocionálny zážitok sa stará audiosystém Havas, ktorý pomocou výkonných reproduktorov simuluje charakteristický pretekársky zvuk, a to aj pri rýchlostiach nad 30 km/h.

Škoda Enyaq RS Race je ukážkou toho, ako môže vyzerať elektrifikovaný motoršport budúcnosti. Tento koncept podporuje vývoj inovatívnych technológií a udržateľných materiálov a slúži ako pilotný projekt pre budúce sériové modely.

Firmy a inštitúcie: Škoda Auto