PRAHA 2. novembra (WEBNOVINY) – Česká automobilka Škoda Auto, ktorá je dcérskou spoločnosťou nemeckého koncernu Volkswagen, chce počas nasledujúcich desiatich rokov zdvojnásobiť predaj. Vyhlásil to v utorok predseda predstavenstva spoločnosti Winfried Vahland. Druhá najväčšia spoločnosť v Českej republika podľa tržieb, ktorá tvorí zhruba 7 % celkového exportu krajiny, dosahuje výrazný rast najmä na neeurópskych trhoch. „Naším cieľom je do konca dekády v porovnaní so súčasným stavom minimálne zdvojnásobiť celkové predaje,“ uviedol Vahland.
Mimo tradičných európskych trhov, najmä v Rusku a Číne, dosahuje Škoda v súčasnosti 30 % svojich tržieb. Cieľom je v najbližšej dekáde zvýšiť tento podiel na 50 %, uviedla spoločnosť vo vyhlásení. Škoda predala v roku 2009 celkovo 684 226 áut, čo bolo o 1,4 % viac ako v predchádzajúcom roku. Predaje v Číne vlani medziročne vzrástli takmer dvojnásobne na 122 556 vozidiel.