Spoločnosť Škoda Auto Group dosiahla v roku 2024 svoje historicky najlepšie hospodárske výsledky. Zaznamenala rekordné tržby 27,8 miliardy eur (+ 4,7 percent) a prevádzkový zisk 2,3 miliardy eur (+ 30,0 percent), pričom rentabilita tržieb vzrástla na 8,3 percent. Čistý peňažný tok sa viac ako zdvojnásobil a presiahol dve miliardy eur (+116,2 percent).
Tieto výsledky sú dôsledkom úspešného predaja, priaznivých kurzových vplyvov a optimalizácie nákladov. Zároveň podľa spoločnosti poskytujú silný základ pre zvládnutie nadchádzajúcej transformácie.
„Naša prevádzková činnosť je vysoko efektívna z hľadiska nákladov a naši zákazníci mimoriadne dobre prijali moderný produktový rad. Podarilo sa nám rásť rýchlejšie ako trh, najmä v Európe, a zabezpečiť si tu celkovo štvrtú pozíciu. Tieto faktory sú základným predpokladom pre udržanie spoločnosti na správnej ceste aj s ohľadom na nadchádzajúce výzvy a očakávanú finančnú záťaž, ale aj pre financovanie potrebných investícií z vlastných zdrojov,“ hodnotil predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.
Úspešné modely a silná pozícia v Európe
V minulom roku automobilka dodala 926 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 6,9 percent. Najpredávanejším modelom značky zostáva Octavia s 215 700 dodanými vozidlami (+ 12,4 percent). Tento úspech umožnil Škode Auto dosiahnuť štvrtú pozíciu v Európe, čo je najlepšie umiestnenie v histórii značky. V roku 2023 skončila česká automobilka na 7. mieste.
Slovenky v autách preferujú vôňu benzínu, čoraz viac si vyberajú automaty
„S 926 600 dodanými vozidlami po celom svete sme výrazne vylepšili minuloročný výsledok a dosiahli sme rekordný trhový podiel v Európe vo výške 5,9 percent. Zároveň sme zaznamenali historicky najvyššie trhové podiely v Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Taliansku a Spojenom kráľovstve. V minulom roku sme uviedli na trh mnoho nových modelov so širokou ponukou motorov, vrátane najmodernejšia generácia plug-in hybridného pohonu. S úplne novým modelom Elroq a novým vozidlom Enyaq pokračujeme v ceste k čistej mobilite,“ dodal člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing Martin Jahn.
Ambície na udržateľnosť a globálny rast
Vďaka širokému portfóliu modelov, ktoré zahŕňajú aj plne elektrické vozidlá ako Elroq a Enyaq, má automobilka silné základy na ďalší rast, vrátane cieľa dvojnásobného predaja elektrických vozidiel v roku 2025. Škoda Auto tiež pokračuje v internacionalizácii a rozvoji nových trhov.
Ojazdených vozidiel sa vo februári predalo viac, ceny však stagnovali
V Indii sa začal predaj modelu Kylaq, ktorý je prispôsobený miestnym podmienkam, a vo Vietname sa spustí výroba v novom závode. Automobilka tiež investuje do udržateľnosti a znižovania emisií, pričom plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu vo výrobných závodoch do roku 2030.