Škoda 110 R oslávi 40 rokov od začiatku výroby

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Škoda 110 R
Škoda 110 R Foto: ŠKODA AUTO Slovensko

BRATISLAVA 26. júla (WBN/PR) – Pred 40 rokmi po celozávodnej dovolenke začala Škoda Auto, vtedajšie Automobilové závody, národný podnik, výrobu obľúbeného športového kupé Škoda 110 R. Vozidlo navrhli a jeho výrobu presadili zamestnanci pobočného závodu v Kvasinách, ktorý sa po spojení s mladoboleslavskou Škodou zaoberal výrobou menšej série úžitkových a športových vozidiel, vrátane obľúbeného kabrioletu Felicia.

Škoda 110 R Coupé vychádzala z modelu Š 100/110, ktorého výrobu začali v Mladej Boleslavi po celozávodnej dovolenke o rok skôr, v roku 1969, ako nástupcu modelu 1000/1100 MB. Vedenie automobilky schválilo koncepciu nového kupé v novembri 1967. Prvý prototyp bol vyhotovený 31.3.1968. Vozidlo bolo verejnosti predstavené na brnianskom autosalóne 5.-14.9.1970.

Karoséria kupé so splývajúcou zadnou časťou mala usporiadanie sedadiel 2+2. Ako skutočné kupé mala Š 110 R dvere bez rámov okien a aerodynamickejší sklon čelného okna. Oproti sedanu Š 110 malo „eRko“ zvýšený výkon z 53 na 62 k.

Z karosérie 110 R Coupé vyšlo niekoľko športových špeciálov. V roku 1974 to boli tri prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich bol následne odvodený úspešný homologovaný športový automobil 130 RS. Posledné vozidlo Š 110 R Coupé bolo v Kvasinách zmontované 30.12.1980.

Technické parametre Š 110 R Coupé

Výkon: 45,6 kW (62 k) pri 5250–5500 ot./min

Max. točivý moment: 86 Nm pri 3500 ot./min

Objem motoru: 1107 cm3

Max. rýchlosť: 145 km/h

Spotreba: 9 l/100 km

Vyrobených: cca 57 000

Viac informácií na: www.skoda-auto.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto