BRATISLAVA 28. decembra (WEBNOVINY) – O tomto prevratnom sedane sme písali už v apríli, kedy Mercedes vystavil na autosalóne v Pekingu koncept CSC. Táto dizajnová štúdia bola predzvesťou sériového modelu, ktorý bude predstavený už onedlho. Oficiálne fotografie sériového modelu však ešte stále nie sú k dispozícii. Magazín Autocar ale zverejnil údajne fotografie sériového modelu, ktoré unikli z automobilky. Portál worldcarfans.com zas zverejnil fotografie kovového modelu Mercedesu CLA v mierke 1:18.
Aj keď bude Mercedes CLA v hierarchii produktov značky Merceds-Benz o čosi nižšie ako Mercedes triedy C, „CLA-čko“ bude o 47 mm dlhšie, 121 mm širšie a o 47 mm nižšie ako súčasné „Céčko“. Mercedes CLA bude zdieľať podvozkovú platformu s Mercedesmi triedy A a B. Znamená to, že môžeme očakávať aj rovnaké pohonné jednotky. Výkon vrcholnej verzie CLA 45 AMG sa pravdepodobne vyšplhá až na 246 kW (335 k).
Prednedávnom však automobilka rozposlala tlačovú správu, v ktorej opisuje detaily pohonu všetkých štyroch kolies 4MATIC pre model CLA. Ide už o piaty variant tohto pohonu. Môže sa pochváliť plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu medzi nápravami a inovatívnym výstupom k zadnej náprave, ktorý je integrovaný priamo v sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovke 7G-DCT. Za zmienku tiež stojí rozvodovka zadnej nápravy s integrovanou elektrohydraulicky riadenou lamelovou spojkou. Ak je lamelová spojka úplne odpojená, pohon zabezpečuje takmer výlučne predná náprava.
Prenos výkonu k zadnej náprave pri novom pohone 4MATIC zabezpečuje kompaktná jednotka Power Take-off Unit (PTU). Je plne integrovaná do hlavného rozvodu (ten ju zásobuje i olejom). Tým sa pri PTU až o štvrtinu znižuje hmotnosť (oproti bežným pohonom 4×4, ktoré majú tento komponent samostatne) a dosahuje dobrá účinnosť (tiež vďaka ložiskám s minimálnym trením).
Systémový tlak na aktiváciu zadnej nápravy počas milisekúnd vytvára rotačné čerpadlo, integrované do rozvodovky zadnej nápravy. Čerpadlo sa automaticky aktivuje už pri malých rozdieloch otáčok medzi prednou a zadnou nápravou. Reguláciu tlaku zabezpečuje proporcionálny ventil, riadený systémom ESP. Pohon 4MATIC sa pritom aktivuje, obrazne povedané: tak často, ako je to potrebné a tak zriedkavo, ako je to možné.
Pri hroziacej nedotáčavosti alebo pretáčavosti v záťaži pohon 4MATIC hnací moment najprv rozdelí tak, aby sa vozidlo stabilizovalo. Pokiaľ to nestačí, zasiahnu adaptívne regulačné systémy ESP alebo 4ETS a udržia vozidlo v želanom smere.
Dvojspojková prevodovka 7G-DCT umožňuje rozdelenia krútiaceho momentu prednastaviť. Program ECO zadnú nápravu aktivuje menej. Znamená to plynulejšie ovládanie vozidla a ekonomickejšiu jazdu pri nižších otáčkach. Režimy ŠPORT alebo MANUÁL časy aktivácie skracujú. Pre dynamicko-športový spôsob jazdy privádzajú k zadnej náprave viac hnacieho momentu. Pri verziách AMG sa riadenie pohonu 4MATIC adaptuje na trojstupňové ESP.