Renault nedávno predstavil koncept verzie modelu 4, ktorý by mal lepšie poslúžiť tým, túžiacim po výletoch na nespevnené cesty.
Renault 4 Savanne nie je žiadne nové označenie. Tak ako celá nová 4-ka, aj označenie Savanne sa spája s históriou značky i s históriou samotného vozidla. Aj v tomto prípade označuje robustnejšiu verziu pripravenú odolávať nástrahám ľahšieho terénu.
4 Savanne 4×4 Concept Renault predstavil pri veľkej tenisovej udalosti Roland-Garros. Prepojenie s ikonickým tenisovým turnajom je podčiarknuté vrcholnou verziou modelu Renault 5. Azda aj 4-ka bude mať rovnakú.
Savanne ako symbol dobrodružstva už 70 rokov
Hlavnou odlišnosťou modelu Renault 4 Savanne 4×4, ktorý je zatiaľ stále len konceptom a k sériovej výrobe má celkom ďaleko, je pohon všetkých kolies. Model 4 je čisto elektrickým vozidlom na vlastnej AmpeR small platforme.

Nová Toyota RAV4 je oficiálne odhalená. Evolúciu nezaprie, revolúcia sa nekoná - VIDEO, FOTO
Jedinou logickou možnosťou ako pridať pohon všetkých kolies kompaktnému elektrickému crossoveru je pridanie ďalšieho motora. V tomto prípade druhý motor patrí na zadnú nápravu. Systém pohonu všetkých kolies tak nie je mechanicky prepojený, presne tak ako to dnes býva zvykom.
O prepojenie a spoluprácu sa starajú počítače, či presnejšie riadiace jednotky. Vektoring krútiaceho momentu medzi nápravami i kolesami zabezpečí zvýšenú prejazdnosť i zaujímavejšie jazdné vlastnosti pri akcelerácii. Renault zatiaľ neposkytol žiadne ďalšie informácie o technike a špecifikácii, takže si môžeme len pripomenúť čo to vlastne ten Renault 4 je.
Renault 4 – retro pre udržateľnú budúcnosť
Model zatiaľ u nás nie je. No sériová výroba už začala a napĺňané sú tradične najprv požiadavky veľkých západných trhov. Renault 4 je podobne ako menší Renault 5 ponúkaný v dvoch výkonoch, ktoré zároveň určujú kapacitu batérie. Základ pre čisto mestské jazdenie má 122 koní a 40 kW batériu. Drahšia verzia pre vzdialenejšie trasy na nabitie má 52 kWh batériu a 150 koní na prednej náprave. Nepochybne je koncept Savanne 4×4 založený práve na nej.

Fiat Grande Panda: električka a po novom aj silnejší hybrid. No Fiat má ešte jedno eso v rukáve - VIDEO, FOTO
Renault 4 má celkovú dĺžku 4,14 metra, výšku 1,57 metra a rázvor 2,62 metra. Svetlá výška je 18,1 cm. Štvorka tak pasuje presne medzi Clio a Captur s tým rozdielom, že vo vnútornom priestore má byť na nerozoznanie od Capturu a navyše má o 1,2 cm vyššiu svetlosť. Verzia Savanne k 18,1 cm pridáva ďalších 1,5 cm. Netreba náročné výpočty, aby sme to zrátali. Svetlosť je teda presne 19,6 cm, čo už je pri aute s takým malým rázvorom a rozchodom a kolesami na krajoch podvozku naozaj úctyhodný údaj.
Terénny dizajn
K tomu výrobca pridal nové Savanne 18-palcové disky kolies s pneumatikami 225/55 od Goodyear. Pneu s označením Ultra Grip Performance+ zabezpečia viac trakcie pri zhoršenej adhézii.
Model sa odlišuje novou farbou zelenej metalízy s názvom Jade Green, ktorú podčiarkujú lesklé čierne nárazníky, blatníky a ďalšie doplnky. Pri tlmičoch sa Renault inšpiroval kolegami od Citroenu, keď klasické dorazy vymenil za špeciálne s tlmiacimi účinkami vytlačené na 3D tlačiarni.

Land Rover Defender Classic Soft Top: Klasika pretvorená pre súčasnosť s pôsobivou cenou - FOTO
V kabíne sa auto odlišuje sedadlami čalúnenými v tkanine obsahujúcej recyklát vo farbe Deep Brown. Podobne farbený je aj zvyšok kabíny tak, aby to celé pôsobilo prírodne a hlavne zladene.
Uvidíme či a kedy sa Renault 4 Savanne 4×4 stane sériovým modelom. Nepochybne by si zákazníkov našiel. Už len preto, lebo krátko po premiére tohto auta so svojim veľmi podobne ladeným konceptom prišiel konkurent z Talianska. O Grande Panda 4×4 Manifesto sme taktiež písali.