Prezidentský Renault Rafale je super-hybridný unikát s mimoriadne zaujímavým dizajnom - FOTO

Prvýkrát Renault dodal vozidlo pre francúzskeho prezidenta v roku 1920.
Renault rafale
Rafale je autom postaveným ako vrcholný model a treba mu uznať mimoriadne zaujímavý dizajn. Foto: Renault

Renault tradične pripravuje autá pre prezidenta Francúzska. Emmanuel Macron nedávno obdržal novú limuzínu, ktorú pripravil Renault v spolupráci s francúzskymi remeselníkmi, umelcami a konštruktérmi. Prezidentskou limuzínou sa stal vrcholný model značky s diamantom v znaku.

Renault Rafale vo verzii 4×4 s výkonom 300 koní je tým najlepším, čo značka dokáže ponúknuť. Ak teda nejde o športové náčinie, ale o kombináciu prémiového závanu s dynamikou na cestách.

Lebo na športovanie má aj značku Alpine, no cestovanie v aute od Alpine by bolo pre francúzskeho prezidenta náročne a to napriek nižšej výške aktuálneho prezidenta. Predsa len, vo veľkom SUV Coupe zo segmentu D je viac miesta ako v športovom kupé A110, či v malom hatchbacku A290.

Hyper alebo super hybrid

Rafale je autom postaveným ako vrcholný model a treba mu uznať mimoriadne zaujímavý dizajn. Navyše je to hybrid, či v tomto prípade plug-in hybrid schopný jazdiť až 105 km výhradne na elektrinu a to mu dodáva istý nevyhnutný eko šmrnc vhodný do dnešných dní.

Model má prezývku hyper hybrid, alebo super hybrid. Renault skrátka verí, že schopnosti auta sú mimoriadne a hodné takéhoto označenia. Otázne je do akej miery očakávaný dojazd sériového vozidla ovplyvňuje značná hmotnosť, ktorú auto s vysokou pravdepodobnosťou nabralo vďaka bezpečnostným úpravám.

Prvýkrát Renault dodal vozidlo pre francúzskeho prezidenta v roku 1920. Bol to model 40 CV pre prezidenta Paula Deschanela a jeho nasledovníkov. Celkovo si Renault vybralo za svoj povoz dvanásť hláv štátu. Emmanuel Macron je tým najnovším.

Bezpečnosť až na prvom mieste

Akokoľvek pekné a symbolické toto auto je, nepochybne najdôležitejšou súčasťou výbavy prezidentskej limuzíny je zvýšená odolnosť voči útočníkom. O certifikované opatrenia nutné na ochranu hlavy jedného z najvýznamnejších európskych štátov sa postarala firma Centigon.

Ako inak, francúzsky dodávateľ sa venuje na mieru šitým úpravám a zvyšovaniu bezpečnosti vozidiel ako v civilnom, tak v bezpečnostnom i obrannom sektore. Firma sa obrneným vozidlám venuje 75 rokov.

Z tlačovej správy vyplýva, že úpravy vozidla tak, aby si zachovalo svoj štýl a dizajn a zároveň bolo plnohodnotným útočiskom prezidenta neboli z tých ľahkých. Aby auto na hmotnosti nepribralo príliš, veľkú časť pancierovania tvoria kompozitné materiály pre svoju ľahkosť a odolnosť.

Pre zvýšenie hmotnosti prešiel úpravami aj podvozok. Model stojí na 20-palcových diskoch Chicane s celoročnými pneumatikami Michelin. Modelu zostal ako pohon všetkých kolies, tak riadenie oboch náprav pre lepšiu obratnosť. Tá pomôže, pretože auto bolo predĺžené tak, aby vzadu poskytovalo mimoriadny priestor.

Renault rafale
Rafale je autom postaveným ako vrcholný model a treba mu uznať mimoriadne zaujímavý dizajn. Foto: Renault

Stredová konzola na mieru

Centigon spolupracoval s Renaultom aj pri integrácii na mieru navrhnutej konzoly od Design and Solution – firmou, ktorá sa špecializuje na automobilové prototypy a zároveň sídli v tom istom prostredí ako tento prezidentský Rafale – v Guyancourt – tam totiž vznikal.

Stredová konzola v aute medzi zadnými sedadlami je potiahnutá Alcantarou a je špeciálne navrhnutá pre potreby prezidenta. Stredovú konzolu vo fotogalérii ale budete hľadať márne. Či obsahuje spínače na odpálenie jadrových hlavíc, či arzenál ručných zbraní, alebo rubikovu kocku na pošteklenie intelektu, či iné pošteklenie môžeme len hádať. Tak to radšej nechajme tak.

Mramor z Pyrenejí

Nestáva sa často, aby sa v sériovom, ale i zákazkovom vozidle ocitol mramor. Pre použitie v automobile nie je príliš vhodný. Hmotnosť, krehkosť pri menšej hrúbke a aj potenciálne nebezpečie pri nehode. To všetko museli konštruktéri zobrať do úvahy, keď si na detaily v kabíne vybrali reálny čierny mramor s bielym žilkovaním ťažený z Pyrenejí.

Ušľachtilý kameň je decentne zakomponovaný do zadnej stredovej konzoly, palubnej dosky a stredového ramena volantu. Integráciu do interiéru zabezpečila firma Mineral Expertise, ktorá sa venuje opracovávaniu kameňa. Výsledkom sú komponenty s vysokou jemnosťou, pevnosťou a odolnosťou, ktorá vyhovuje automobilovým štandardom.

Renault rafale
Rafale je autom postaveným ako vrcholný model a treba mu uznať mimoriadne zaujímavý dizajn. Foto: Renault

Čalúnenie a intarzia od Ludovica Avenela

Čaluníci značky Renault starostlivo vyberali ako kožu, tak prešívanie. Koža prešla úpravou do špecifických odtieňov vyhovujúcich požiadavkám protokolu, modré prešívanie zas zvolili, aby zodpovedalo oficiálnej farebnej škále.

Ludovic Avenel pre prezidentský Rafale navrhol obloženie zadných ovládacích panelov z tmavého buku s intarziovým vyhotovením na vyváženie chladného kameňa.

Všetko pre komfort, ticho a vlajku

Prezidentský Rafale má nielen zodpovedať protokolu a ukázať remeselné a umelecké zručnosti krajiny, či zabezpečiť ochranu posádky, má tiež posádku doviezť na miesto určenia v akustickom a tepelnom komforte. Zvýšené schopnosti klimatizácie, zlepšená tepelná a akustická izolácia. Zadná časť auta je kanceláriou na kolesách.

Celé auto nesie zvonka i zvnútra znaky a symboly krajiny. Auto má mriežku chladiča vo farbách francúzskej vlajky, má odnímateľné držiaky na vlajky a odznaky vo farbách vlajky na predných dverách. Farba laku je Bleu Présidence. Obsahuje technológiu obmedzujúcu absorbciu tepla o 10 stupňov Celzia a lak má trblietavý efekt vo farbách francúzskej trikolóry, ktorý je vidieť na slnku.

Renault rafale
Rafale je autom postaveným ako vrcholný model a treba mu uznať mimoriadne zaujímavý dizajn. Foto: Renault
Viac k osobe: Emmanuel Macron
Firmy a inštitúcie: Renault