BRATISLAVA 15. decembra (WBN/PR) – Podľa aktuálneho prieskumu najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO sa Slováci pri výbere konkrétneho vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies či vozidiel kategórie SUV rozhodujú predovšetkým na základe účelu, ku ktorému budú auto používať (41 % prípadov). Vyše 24 % zákazníkov sa rozhoduje podľa značky vozidla, 23 % podľa ceny a necelých 12 % podľa obsahu motora.
Menej než polovica opýtaných zohľadňuje pri výbere aj farbu. Rebríček obľúbenosti vedie čierna, nasleduje strieborná a modrá, najmenej obľúbená je šedá farba.
Pri voľbe druhu paliva víťazia vznetové motory (naftu preferuje viac než 64 % respondentov), zážihové motory kupuje necelých 24 % zákazníkov (medzi nimi necelé percento zákazníkov vyžaduje ako palivo LPG) a pre 12 % zákazníkov nie je otázka paliva dôležitá.
Najžiadanejší obsah motora je do dvoch litrov (48 %). Prekvapujúcim zistením je, že viac než tretina vodičov vyžaduje obsah nad tri litre.
Maximálna cena, ktorú sú zákazníci ochotní za ojazdené SUV 4×4 zaplatiť, je do 16 tisíc eur (a to vo viac než 29 % prípadov), menej než pätina opýtaných potvrdila zámer realizovať nákup s rozpočtom do 12 tisíc eur.
Necelé dve tretiny zákazníkov kategória SUV/4×4 nezaujíma, ostatní zoradili ponúkané značky vozidiel podľa svojich preferencií takto:
1. Audi
2. Volkswagen
3. Toyota
4. Škoda
5. Nissan
6. BMW
7. Mercedes-Benz
* Telefonický prieskum uskutočnilo v novembri 2011 call centrum AAA AUTO na vzorke 1 000 náhodne vybratých zákazníkov z celej Slovenskej republiky.
Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu takmer 20 rokov. V súčasnej dobe prevádzkuje sieť 25 pobočiek v Českej republike a na Slovensku. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. Podľa auditovaných výsledkov predala v roku 2010 skupina AAA AUTO 39 530 automobilov. V minulom roku zvíťazila AAA AUTO v nezávislom spotrebiteľskom teste autobazárov denníka Mladá Fronta DNES a webové stránky www.aaaauto.cz sa umiestnili na prvom mieste medzi automobilovými firmami v súťaži Web Top 100.