BRATISLAVA 8. júla (WEBNOVINY) – Sedemstupňové prevodovky sú dnes už samozrejmsoťou. Postupne si zvykáme na osemstupňové prevodovky a firma ZF už dokonca vyvinula aj deväťstupňovú prevodovku. Všetko sú to však automatické prevodovky.Automobilka Porsche ale údajne pracuje na sedemstupňovej manuálnej prevodovke.
Na obrázku zatiaľ vidíte iba Photoshopom upravenú fotografiu, ktorá znázorňuje schému radenia novej sedemstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá by sa mala objaviť v novej (už šiestej) generácii Porsche 911. Či sa táto prevodovka stane skutočnosťou, sa dozvieme až v septembri.
Každopádne, siedmi stupeň je umiestnený logicky, otázne je, ako to bude fungovať v praxi. Dnes je to vymyslené bez problémov a funguje to výborne. Jedntoku a dvojku radíte tak, že páku najprv pritiahnete k sebe. Tretí a štvrtý prevod je proste v strede. Pákou pohnete iba dopredu, alebo dozadu. Päťku a šestku začínate radiť tak, že páku posuniete od seba. Na doraz. Čo s tou sedmičkou? Polohu päťky a šestky bude vodič za jazdy hľadať? To by sa v športovom aute, kde potrebujete radiť rýchlo a presne, nemuselo stretnúť s pochopením. Nechajme sa prekvapiť, ako to nakoniec celé dopadne.