Porsche 911 Turbo S: Absolútny technologický a výkonnostný vrchol - FOTO

Toto auto vám pri jazde naozaj vybije dych.
Porsche
Porsche 911 Turbo S. Foto: Porsche

…. neuveriteľných 2.5 sekundy. To je medzigeneračne o 0.2 sekundy lepšie. Z 0 na 200 km/h zrýchli za 8,4 sekundy, čo je o 0,6 sekundy lepšie ako v prípade konkurenčného Ferrari Amalfi s čisto spaľovacím motorom. Maximálna rýchlosť je 322 km/h. Posledný údaj o výkone, ktorý by ste mali spoznať, je čas na okruhu Nurburgring, ktorý nové Turbo S dosiahlo – 7:03.92 s. To je fantastických 14 sekúnd lepšie ako pri minulej generácii, čo dokazuje, že 85 kg hmotný hybridný systém auto síce oťažkal, ale pridal mu viac sily, než ubral z ľahkosti. 

Podvozok stvorený na skrotenie vyššieho výkonu

Nový model obúva o 10 mm širšie pneumatiky vzadu a rovnaké vpredu ako minulá generácia. Vpredu sú to pneu 255/35 ZR20, vzadu 325/30 ZR21. Úpravou prešli aj brzdy. V základe sú kompozit-keramické. Predné kotúče majú 420 mm, zadné až 410 mm. Podvozok nesie elektro-hydraulický systém ehPDCC, ktorý pomáha vozidlu zlepšiť parametre komfortu i stability v zákrutách aj napriek enormnému výkonu. Vpredu má vozidlo aj vylepšené – zrýchlené zdvíhanie nárazníka pre potreby prejazdu cez spomaľovače.

Automobil má pohon všetkých kolies PTM a riadenie kolies oboch náprav. A má tiež titánový výfukový systém, ktorý je ľahší o 6.8 kg a vďaka úpravám na motore má mať ešte emotívnejší zvuk. Vylepšením prešla i aerodynamika. Model má o 10 percent vylepšený koeficient odporu vzduchu, zlepšené je chladenie i aktívna aerodynamika v podobe predného spoileru i prednej pery a zadného nastaviteľného a výsuvného krídla.

No a áno, auto má aj upravený dizajn, no konštruktéri a dizajnéri sa snažili najmä o to, aby bolo auto ľahko odlíšiteľné od iných 911 modelov, takže medzigeneračné zmeny sú malé. Model sa okrem výkonu a dizajnu stará aj o komfort posádky prvkami ako – sedadlá vzadu (koncept 2 plus 2), displeje vynoveného infotainmentu, MatrixLED svetlá a mnoho ďalšieho. 

Firmy a inštitúcie: Porsche