BRATISLAVA 11. februára (WEBNOVINY) – Porsche 911 bolo predstavené na autosalóne vo Frankfurte v roku 1963 s označením 901. Proti tomuto názvu však protestoval Peugeot, ktorý používa trojciferné označenia s nulou uprostred. V roku 1964 sa preto toto nové Porsche začalo predávať pod označením 911.
Vedenie automobilky Porsche určite vedelo, že ich nové športové kupé je skvelé auto, no určite netušili, že sa toto auto stane takou legendou, akou dnes je. Porsche 911 je asi najikonickejší športový automobil a jeho tvary sú každému dobre známe. Za necelých 50 rokov vyrobili už vyše 820 000 kusov tohto modelu.
Keď Porsche 911 prišlo v roku 1964 na trh, za zadnou nápravou malo uložený šesťvalcový vzduchom chladený boxer s výkonom 94 kW (128 k). Auto sa vďaka nemu dokázalo rozbehnúť až na 211 km/h. Dnešný základný model v poradí už siedmej generácie poháňa tiež šesťvalcový boxer. Chladený je však kvapalinou a disponuje výkonom 257 kW (350 k), vďaka čomu dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 290 km/h. Iste si viete predstaviť, že tie autá musia jazdiť diametrálne odlišne. No isté spoločné črty tam sú, ako v dizajne, tak aj v jazdnom prejave. Pre lepšiu predstavu odporúčam pozrieť si video.
Séria špeciálnych podujatí
Polstoročie modelu 911 sa chystá Porsche patrične osláviť. Tejto legende venuje svoj priestor na akcii Retro Classics Automobile, ktorá sa bude konať v Stuttgarte medzi 7. a 10. marcom. V tom istom čase bude v stuttgartskom múzeu automobilky Porsche špeciálna expozícia venovaná práve tomuto modelu. Bude tam vystavená jedna z prvých verzií Turbo, koncept kabrioletu z roku 1981, superšportová verzia GT1 z roku 1997 a model 754 T7, ktorý položil základy dizajnu modelu 911.
Porsche tiež vysiela jeden ukážkový exemplár z roku 1967 na svetové turné. Bude sa dať vidieť na akciách ako Concours d’Elegance v kalifornskom Pebble Beach, či Festival rýchlosti v anglickom Goodwoode.