Play Up! Hra s novým kamarátom od VW

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
VW Up!

Dnes si už malé auto nekupujeme z dôvodu šetrenia peňazí a adekvátnej či neadekvátnej skromnosti. Je to úplne prirodzený počin moderného človeka a dôvodov je hneď niekoľko. V prípade Volkswagenu Up! ide o hravý osobitý dizajn, vyspelú techniku VW, či len záujem o nové auto, ktoré vystihuje súčasné potreby.

Up! je auto pre mladých, ale osloví i seniorov, ak sú nároční na kompletný súčasný komunikačný audiosystém. Ten je integrovaný v displeji navigácie Navigon, ktorý si navyše po vystúpení môžete zobrať so sebou a nechať sa „donavigovať“ až na konkrétne miesto, kde máte napríklad stretnutie.

Svetová pomôcka

Táto hračka je za neveľký príplatok a za ešte menší je v ponuke sofistikovaný systém, ktorý pomocou radaru stráži odstup za autami a prekážkami pred vami. V prípade núdze dokáže auto samo zastaviť, ale len ak idete rýchlosťou menej ako 30 km/hod.

Prístrojová doska má charizmu zodpovedajúcu športovým autám. Volant je zdola zrezaný a uľahčuje tak nastupovanie a vystupovanie. Vzadu je bez klamlivých marketingových rečí naozaj dosť miesta aj pre dospelých. Sedadlá sú dostačujúce, s malým autom sa cestovanie na veľké vzdialenosti neráta.

Svižný trojvalec MPI

Testované vozidlo:Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech, príplatková výbava: tempomat, city break system, prenosný navigačný prístroj, Sound plus (+4 reproduktory). Cena testovaného modelu v predajni BOAT na Vajnorskej 167 v Bratislave je 10.490 eur s DPH.

Prekvapivo svižný malý motor dostane zo svojho litrového objemu 44 alebo 55 kW, čo je pri váhe tohto mestského auta úplne postačujúce. Dokonca i na mestských okruhoch či diaľniciach dokáže držať stotridsiatkový krok so štvorvalcami.

Malému objemu motora je adekvátna i spotreba. V meste je to 5,5 l/100 km, v priemere by to pri bežnom jazdení aj mimo miest malo byť 4,2 l/100 km. Up! Má novú robotizovanú prevodovku podobnú tej, ktorá bola v modeli Lupo. Ide o klasickú prevodovku so spojkou, ale bez spojkového pedálu. Malé autá zvyknú byť trocha menej komfortné z pohľadu podvozku. Nastavenie podvozku v Up!-e je však mäkšie a s prehľadom filtruje nerovnosti, retardéry a diery v ceste porovnateľne s autami o triedu vyššiu.

>>> POZRITE SI DETAILY VO VEĽKEJ FOTOGALÉRII

Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech
Foto: Marcel Zátopek

Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech
Foto: Marcel Zátopek
Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech
Foto: Marcel Zátopek
Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech
Foto: Marcel Zátopek
Volkswagen Move Up! 1.0 BlueMotion Tech
Interiér je vzdušný, farebne skvele zladený, textilné materiály sú príjemné na dotyk, mäkčený plast je hodný aj vyšších tried. Foto: Marcel Zátopek

Bavme sa o dizajne

Dizajn je asi najdiskutovanejšou témou nového Volkswagenu. Za malé peniaze asi nikto nemohol očakávať výrazné a odvážne prvky. Napriek tomu je v jednoduchosti krása a v prípade Up! sa naozaj vychádzalo z obyčajnej krabice na kolesách. Hlavný dizajnér značky Klaus Bischoff aj tvrdí, že najdokonalejším tvarom je obdĺžniková krabica. Nekopírovali to, čo je dnes moderné, ale z obdĺžnika vytvorili úplne nové auto, ktoré má vlastnú osobnosť, vlastný príbeh a vlastný život.

Play Up! Hra s novým kamarátom od VW Autor: Marcel Zátopek

Testovací automobil zapožičala redakcii Webnovín spoločnosť
Auto Boat_logo
Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Volkswagen