Peugeot 508 naživo!

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) – S Peugeotom 508 spája francúzska automobilka obrovské očakávania a bezosporu bude patriť k hviezdam blížiaceho sa parížskeho autosalónu. My sme mali možnosť pozrieť si ho počas predpremiéry, ktorá sa odohrala v pondelok neďaleko Paríža. Aj keď sa na vystavených autách zatiaľ jazdiť nedalo, mohli sme si ich dôkladne poobzerať zvonka aj zvnútra a to dokonca aj vrátane verzie GT.

Prvá ochutnávka

Pod stromčekom sa ich však nedočkáte, pretože na náš trh sa dostanú až niekedy na jar. Pre Európu sa budú vyrábať vo Francúzsku a pre Čínu priamo v tejto ázijskej krajine. Je však na čo sa tešiť, nás svojim elegantným vzhľadom oslovil najmä kombík (SW), ktorý vo vyšších výbavách bude mať aj automatické zatváranie kufra. Obe verzie vyzerajú dynamicky, majú čisté tvary bez akýchkoľvek samoúčelných ozdôb, s výraznými prednými aj zadnými svetlami, verzie s prednými bixenónmi budú doplnené aj LED svietidlami a táto technológia ozvláštni aj zadné svetlá.

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Veľmi slušný je aj objem kufra, pri sedane je to 545 a pri kombíku dokonca 660 litrov. Ten možno ešte zväčšiť sklopením zadných sedadiel stlačením jediného tlačidla. Kombík je o niečo dlhší, má 4813 mm, zatiaľčo sedan „len“ 4792 mm. Rázvor je samozrejme rovnaký – 2817 mm.

Motory

Zaujímavá bude aj motorická ponuka. V diesloch budeme zvedaví najmä na extra úsporný 1,6-litrový motor e-HDi FAP s výkonom 82 kW (112 koní), doplnený systémom Stop&Start a 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Podľa predstaviteľov automobilky je totiž naozaj dynamický a pritom extrémne šetrný a produkujúci veľmi nízke emisie. Počas predstavenia bola jeho priemerná kombinovaná spotreba vyčíslená hodnotou 4,4 l/100 km, s emisiami len 114 g/km. Uvidíme na budúci rok počas testu, nakoľko sú tieto údaje reálne.

Okrem tohto motora budú mať priaznivci dieslov na výber dvojliter s výkonom 103 alebo 120 kW a 2,2-litrový 150 kW (teda vyše 200-koňový) agregát, ktorý bude poháňať aj top verziu GT. Alternatívou k nim bude benzínová 1.6-ka s výkonom 88 alebo 115 kW. Silnejšie verzie motorov bude možné kombinovať aj so 6-stupňovým automatom, slabšie (benzínové) pre zmenu s 5-stupňovým manuálom, výkonnejšie budú mať o jeden prevodový stupeň viac. O necelé dva roky príde aj hybrid s pohonom 4×4.

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Predstavenie Peugeotu 508 a 508 SW
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Luxus na palube

Interiér vyzerá na prvý pohľad naozaj skvelo. Na stredovej konzole nájdeme integrovaný kruhový multimediálny ovládač a zaujímavo tvarovanú malú radiacu páku, doplnené veľkým displejom na stredovej konzole.

Z hľadiska komfortu sa cestujúci vzadu môžu tešiť na štvorzónovú automatickú klimatizáciu a hi-tech imidž dodá autu aj farebný head-displej, bezkľúčový prístup a štartovanie, elektronická ručná brzda, high-endové audio JBL a vo vodičovom sedadle by vo vyšších výbavách nemala chýbať ani masážna funkcia.

Dieslový HYbrid

Súčasťou prezentačnej akcie bol aj Peugeot 3008 HYbrid4, auto ktorá sa taktiež už onedlho chystá na náš trh. A rozhodne by nemalo byť iba do počtu, pretože jeho cena by mala len veľmi mierne prevyšovať cenu „klasickej“ verzie. Hybrid má už kdekto, no tento je zaujímavý najmä tým, že s elektromotorom kombinuje diesel a štvorka v jeho názve znamená navyše pohon 4×4. Takúto trojkombináciu nemá zatiaľ nikto na svete.

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

Peugeot 3008 HYbrid4
Foto: Martin Kamenický

Foto: Martin Kamenický

A čo v praxi znamená dieslová hybridná štvorkolka? V tomto prípade budú najvýrečnejšie čísla – maximálny výkon 200 koní, priemerná spotreba 3,8 l/100 km a emisie CO2 len 99 g/km. Samozrejme, ide o full hybrid, schopný (vo veľmi obmedzenej miere) aj čisto elektrickej jazdy. Aj toto auto by sa na našom trhu malo objaviť niekedy začiatkom budúceho roku.

Martin Kamenický / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSA Peugeot Citroën