BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) – Tak toto auto nikto nečakal. Peugeotu sa ho podarilo veľmi starostlivo utajiť a zrazu nás postavil pred hotovú vec. Je tu však jeden háčik. Aj keď auto zabalili do elegantnej štvordverovej karosérie, ktorá pripomína Peugeot 508 a dali mu označenie začínajúce číslom 3, nie je to nástupca modelu 308.
Ďalší by sa nechali nachytať tým, že po Peugeote 308 by logicky mal prísť Peugeot 309, no ten tu už bol. Vyrábal sa v rokoch 1985 až 1993. Samotný Peugeot pritom v tlačovej správe uvádza, že prichádza s novou filozofiou označovania modelov, kde jednotka na konci bude vyjadrovať robustnosť a ekonomickosť. Takto označené modely budú dostupné, no zodpovedajúce očakávaniam klientely orientovanej na účelnosť a racionálnosť.
Ďalej sa v tlačovej správe uvádza, že Peugeot 301 sa bude predávať v strednej a východnej Európe, Rusku, Ukrajine, Grécku, Severnej Afrike, na Strednom Východe, v krajinách Perzského zálivu a na niektorých latinskoamerických trhoch. Západná Európa sa tam nepomína. Preto by som toto auto nepovažoval za priameho nástupcu Peugoetu 308. Na domácom francúzskom trhu Peugeot určite vyrukuje s niečím ešte lepším, čo potom pošle aj do Nemecka bojovať s Golfom.
Dlhý rázvor a veľký kufor
Peugeot 301 bude pre automobilku veľmi dôležitým modelom. Plánuje s ním totiž dobývať nové trhy. Zákazníkov si bude získavať svojou robustnou, no štýlovou karosériou, dĺžkou 4,44 mm a rázvorom osí kolies dlhým 2,65 m. Vďaka tomu by mal Peugeot 301 poskytovať veľkorysý priestor pasažierom na zadných sedadlách. Batožinový priestor ponúka rovnako štedrých 506 litrov.
Peugeot 301 síce má byť dostupným autom, no k dispozícii budú aj také prvky výbavy, ako automatická klimatizácia, autorádio s USB portom a Bluetooth pripojením mobilného telefónu, diaľkové otváranie batožinového priestoru, či parkovacie senzory.
Nové motory pod kapotou
Peugeot 301 sa bude vyrábať v španielskom výrobnom závode Vigo. Svetovú výstavnú premiéru bude mať v septembri na autosalóne v Paríži. Predávať sa bude od novembra. K dispozícii bude s novými benzínovými aj naftovými motormi s výkonovým rozpätím od 71 do 115 koní. Na výber budú manuálne, automatické, ako aj robotizované prevodovky.
Základnou pohonnou jednotkou bude nový 1,2-litrový trojvalec z Peugeotu 208. Tento motor disponuje výkonom 52 kW (71 k). Silnejšou benzínovou alternatívou bude 1,6-litrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 k). Pre tých, ktorí uprednostňujú naftu, bude k dispozícii motor 1.6 HDi, ktorý produkuje 68 kW (92 k).