BRATISLAVA 7. mája (WEBNOVINY) – Francúzska automobilka Peugeot uvádza prvú z troch avizovaných športových verzií modelu 208. Ide o špecifikáciu R2, teda auto poháňa 1,6-litrový atmosféricky plnený štvorvalec a nemá rozšírenú karosériu. Športový podvozok je samozrejmosťou. K dispozícii je v dvoch nastaveniach – buď na asfalt, alebo na štrk. O nastaviteľnú tuhosť pruženia sa starajú tlmiče Öhlins s meniteľnou tuhosťou.
Športový Peugeot 208 R2 používa brzdy značky Alcon. O dostatočnú spätnú väzbu z riadenia sa stará hydraulický posilňovač. Najzaujímavejší je však asi motor. Inžinierom z oddelenia Peugeot Sport sa ho podarilo vyladiť až na neuveriteľných 138 kW (188 k). Motor tiež produkuje slušných 190 Nm krútiaceho momentu. Netreba ale zabúdať na to, že sa bavíme o obyčajnej „jedna-šestke“ bez turba.
Motor prenáša silu na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej sekvenčnej prevodovky s radiacou pákou na stĺpiku riadenia a cez samosvorný diferenciál. Vo vnútri toho veľa nezostalo. Všetko nepotrebné išlo von. Nájdete tam športové sedadlá značky Sparco a bezpečnostný rám.
K prvým zákazníkom dorazia tieto autá až v novembri, no súťažnú premiéru bude mať Peugeot 208 R2 už 10. mája na korzickej rally so Stephanom Sarazinom za volantom a Benjaminom Veillasom na mieste spolujazdca.
A koľko že stojí takýto rally Peugeot? Automobilka si za hotové auto účtuje 57 500 €. Za 37 500 € sa však dá kúpiť prestavbový balíček, kde nájdete všetko potrebné, vrátane motora. Treba si ale dokúpiť samotné sériové auto a prestavať ho na súťažný špeciál.
V septembri dorazí ešte okruhová verzia Peugeotu 208, ktorá by mala mať k verzii R2 dosť blízko, no koncom roka má Peugeot predstaviť aj verziu R5, ktorá nahradí model 207 v kategórii S2000.