Opel Astra GTC – ceny začínajú na 14 940 €

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Opel Astra GTC
Foto: Opel

BRATISLAVA 14. februára (WEBNOVINY) – O druhej generácii tohto nie len dizajnovo mimoriadne atraktívneho kupé sme písali v tomto článku. V týchto dňoch sa spúšťa predaj Astry GTC aj na Slovensku, a tak sme si ju boli vyskúšať. Na krátkej testovacej trase z Bratislavy do Rohožníka sa síce veľa zistiť nedalo, no zo živého stretnutia s týmto autom mám naozaj dobré dojmy. Astra GTC vyzerá skutočne športovo a pôsobí veľmi odhodlane.

Je skvelé, že Opel nepostavil iba trojdverovú verziu štandardnej Astry, ale že GTC-čko vyslal vlastnou originálnejšou cestou. Z krátkej jazdy som si však predsa len odniesol niekoľko poznatkov. Adaptívny podvozok FlexRide funguje výborne. V režime Tour šikovne tlmí nerovnosti aj s 19-palcovými kolesami, ktoré boli na testovanom aute. V režime Sport sa zas pritvrdí a motor 1.6 Turbo ide v tomto režime bezostyšne po plyne. Reakcie na plynový pedál sú naozaj rýchle, nie ako to býva u väčšiny prepĺňaných motorov. Medziplyny pri podradzovaní tam teda skáču jedna radosť.

Dva stupne výbavy

Na rozdiel od iných modelov značky Opel, ako aj päťdverovej Astry, z ktorej verzia GTC vychádza, budú zo začiatku predaja k dispozícii iba dve úrovne výbavy. Vrcholná verzia OPC dorazí neskôr. V podstate však v Opli okresali ponuku o úplne najzákladnejšiu výbavu Essentia a o najluxusnejšiu verziu Cosmo, pretože ani jedna a ani druhá výbava sa k športovému autu nehodia.

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Základom je teda výbava Enjoy, ktorá už štandardne ponúka prvky ako manuálna klimatizácia, ESP, elektricky ovládané okná a zrkadlá s vyhrievaním, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné, bočné a hlavové airbagy, aktívne opierky predných sedadiel, audiosystém so siedmimi reproduktormi, či tempomat.

Vyššia úroveň výbavy Sport ponúka navyše dvojzónovú automatickú klimatizáciu, palubný počítač, volant potiahnutý kožou, predné hmlovky, dažďový senzor, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, či 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Na výber až osem motorov

Základnou motorizáciou pre Astru GTC je atmosférický 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 130 Nm. S týmto motorom nebude GTC-čko síce trhať asfalt, no predstavuje možnosť, ako sa dostať k tomuto atraktívnemu autu za čo najmenej peňazí.

Zaujímavejšia už bude turbodúchadlom prepĺňaná verzia tohto motora, ktorá je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Obidva motory produkujú 200 Nm krútiaceho momentu.

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Kto neuznáva „downsizing“, môže siahnuť po „jedna osmičke“ s výkonom 103 kW (140 k). Oproti motoru 1.4 Turbo však stráca 25 Nm, ktoré sú navyše k dispozícii vo vyšších otáčkach.

Zatiaľ najsilnejšou motorizáciou je turbodúchadlom prepĺňaná „jedna-šestka“, ktorá sa môže pochváliť výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 230 Nm.

Aj keď to pre takýto typ auta možno nie je to „pravé orechové“, na výber sú aj tri vznetové motorizácie. K dispozícii sú dve verzie motora 1.7 CDTI. Slabšia produkuje 81 kW (110 k) a tá silnejšia 96 kW (130 k). Maximálny krútiaci moment obidvoch motorov je 280 Nm.

Vrcholom ponuky dieselových agregátov je dvojliter, ktorý sa môže pochváliť výkonom 121 kW (165 k) a krútiacim momentom 350 Nm.

Opel Astra GTC
Foto: Opel
Opel Astra GTC
Foto: Opel
Opel Astra GTC
Foto: Opel
Opel Astra GTC
Foto: Opel
Opel Astra GTC
Foto: Opel

Ceny

Ako už bolo spomenuté, cena začínajú na sympatických 14 940 €. Za tieto peniaze však dostanete základnú benzínovú „jedna-štvorku“ s výbavou Enjoy. Silnejšia „jedna-osmička“ stojí 16 140 €. Obidva atmosférické motory však majú päťstupňovú manuálnu prevodovku. Ak chcete „šesťkvalt“ a turbo, prichystajte si minimálne 16 440 €.

Najlacnejší turbodiesel stojí 18 040 €. Za vyšší stupeň výbavy Sport sa pripláca 1460 €.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Opel