Opel Astra GTC – nové fotografie a informácie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Opel Astra GTC
Foto: Opel

BRATISLAVA 7. júna (WEBNOVINY) – Z fotografií to možno tak nevyzerá, ale Astra GTC nemá s klasickou päťdverovou Astrou takmer nič spoločné. Z karosárskych dielov sú rovnakú údajne iba spätné zrkadlá a anténa. Opel si totiž zvolil tú správnu cestu a neprišiel iba s obyčajnou trojdverovou verziou pôvodného päťdverového auta. Prichádza s originálnym kupé postaveným na báze Astry.

Karoséria je teda úplne iná, iná je aj ponuka diskov kolies, pričom až šesť zo siedmich dizajnov sú určené výhradne pre Astru GTC. Najväčšie zmeny však nastali na podvozku a za toto si Opel zaslúži obrovskú pochvalu. Ako jeden z mála výrobcov totiž chápe, že športovému autu nestačí iba športový vzhľad.

Športový podvozok

Niežeby mala päťdverová Astra zlý podvozok. Naopak. Je výborný. Ten na Astre GTC je však ešte o 15 mm znížený. Rázvor náprav bol predĺžený o 10 mm na výsledných 2 695 mm. Zväčšený je dokonca aj rozchod kolies. Na prednej náprave narástol o 40 mm, čiže v konečnom dôsledku meria 1 584 mm. Vzadu je rozchod kolies rozšírený o 30 mm na výsledných 1 588 mm.

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Foto: Opel

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Foto: Opel

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Foto: Opel

Opel Astra GTC
Foto: Opel

Foto: Opel

Zadná náprava nového Oplu Astra je unikátna svojim Wattovým priamovodom. Jednoduché no účinné riešenie nie je tak drahé, ako komplikované viacprvkové zavesenie kolies a poskytuje podobné jazdné vlastnosti. Astra GTC však prichádza aj s unikátnym riešením prednej nápravy. Nazýva ho HiPerStrut. Podobné zavesenie kolies prednej nápravy využíva aj Opel Insignia OPC.

Štyri motory

Na výber budú tri benzínové a jeden naftový motor. Základ predstavuje 1,4-litrový turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k). Silnejšou alternatívou je výkonnejšia verzia tohto motora, ktorá produkuje 103 kW (140 k). Vrchol ponuky bude dočasne tvoriť turbodúchadlom prepĺňaná „jedna-šestka“ s výkonom 132 kW (180 k). Astru s týmto motorom sme si mali možnosť vyskúšať v rámci redakčného testu a môžeme len odporúčať. Pre tých, ktorí obetujú zvukovú kulisu kvôli nižšej spotrebe je tu dvojlitrový turbodiesel 2.0 CDTI s výkonom 121 kW (165 k). Vrcholná verzia OPC by sa mala objaviť už na budúci rok. Jej výkon by sa mohol vyšplhať až na 290 koní.

Nový Opel Astra bude mať výstavnú premiéru v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Na nemeckom trhu sa dá objednať už počnúc dnešným dňom. Na slovenské ceny si však ešte budeme musieť počkať.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Opel