BRATISLAVA 28. februára (WEBNOVINY) – Začiatkom týždňa sme priniesli správu o športovej verzii Golfu s označením GTD, ktorá má pod kapotou naftový motor. Neskôr prišiel elektrický Golf a dnes tu máme legendárny Golf GTI. Ako koncept mal výstavnú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži, naraz s novým Golfom siedmej generácie. Končene však poznáme finálnu verziu tohto modelu.
Nový Golf GTI bude najsilnejším doteraz. Pochopiteľne. Novinkou sú však dve verzie Golfu GTI. Obidve bude poháňať motor 2.0 TSI, no v základnej verzii bude vyladený na 162 kW (220 k) a k dispozícii bude ešte verzia „Performance“, ktorá bude mať 169 kW (230 k). V obidvoch prípadoch má motor maximálny krútiacim moment 350 Nm.
Golf GTI sa bude štandardne dodávať ako trojdverový so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok ale bude k dispozícii ako päťdverová karoséria, tak aj šesťstupňová automatická prevodovka DSG. S manuálnou prevodovkou mu bude údajne na 100 km stačiť iba šesť litrov paliva. Automat spotrebuje o pol litra viac.
Prevádzková hmotnosť trojdverového Golfu GTI je 1351 kg. Zrýchlenie z nuly na stovku je otázkou 6,5 sekundy. Verzia Performance je o desatinku sekundy rýchlejšia. Dokáže sa tiež rozbehnúť na rovných 250 km/h, zatiaľ čo štandardná verzia „vytiahne iba“ 246 km/h.
Golf GTI štandardne jazdí na pneumatikách s rozmerom 225/45 R17. Spoza diskov z ľahkých zliatin vykúkajú brzdové kotúče s priemerom 314 mm vpredu a 300 mm vzadu. Verzia Performance má vpredu kotúče s priemerom 342 mm a vzadu 310 mm.
Sériovú verziu nového Golfu GTI vystavia už na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. V predaji by mal byť už od mája. Slovenské ceny však zatiaľ nepoznáme.