Spoznanie auta a finálne úpravy
Nádrž pre účely rekordu natankovali doslova až po okraj a následne zapečatili tak, aby bol rekord platný. Práve nádrž bola dôvodom, prečo si jazdec vybral radšej Superb, než ešte ľahšiu Octaviu. Pred samotným rekordným pokusom sa Miko snažil s autom zžiť a dobre spoznať ako funguje a ako si poradí s extra úsporným jazdným štýlom. Pred jazdou s modelom strávil niekoľko mesiacov a najazdil s ním cez 20-tisíc km.

Ferrari SC40 - jedinečný a jediný. Pripomienka legendy – VIDEO, FOTO
V priebehu „zžívania sa” Marko pristúpil k zmene na podvozku. Namiesto základného podvozku nainštaloval pružiny z verzie Sportline, ktoré znižujú podvozok o 15 milimetrov, čo pomohlo aerodynamike. Výmenou prešli aj pneumatiky, uplatnil pneu s nízkym válivým odporom. „Zistil som, že nie je dobré vyrážať s úplne novými pneumatikami. Je vhodné ich trochu zjazdiť, potom je spotreba mierne nižšia,” vysvetlil Miko.
Rekordná jazda
Samotná jazda bola relatívne štandardná, no predsa sa rekordér snažil držať rýchlostí okolo 80 km/h, pri ktorých je celé pohonné ústrojenstvo najefektívnejšie. Jazda prebiehala v marci a v jazdnom režime Eco pre čo najmenej citlivú reakciu na akceleračný pedál. Na diaľnici si pomáhal aj jazdou za kamiónom, najmä v momentoch, keď fúkal silný protivietor. Naopak s vetrom za chrbtom aero tieň kamióna nepotreboval.

Dacia aktualizovala Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan - lepšie výbavy, stále lacné - FOTO
Z Poľska smeroval cez Nemecko do Francúzska do Disneylandu bližšie neurčenou trasou. Pri jazde mal pomoc sprievodného vozidla, ktoré šlo zopár kilometrov pred ním a informovalo ho o detailoch cesty, ktorá ho čakala. Napríklad aj o sklone cesty, či premávke. Do Poľska sa vrátil s priemernou spotrebou 2,61 litra nafty na 100 km. Vraví, že sa to dá ešte znížiť.
Rezervy cítil vo vlastnej jazde i v počasí. Keď prechádzal Nemeckom, nižšia okolitá teplota zvyšovala spotrebu (1 stupeň Celzia), no v istých úsekoch mal spotrebu iba 2,2 litra na 100 km. Ako sám vraví, najdôležitejšie je predvídať, sústrediť sa, byť odpočinutý a čo najviac využívať kinetickú energiu vozidla, zároveň zrýchľovať čo najjemnejšie.
