BRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) – Nová generácia Mercedesu SL bude mať výstavnú premiéru až v januári na autosalóne v Detroite. Nedopatrením však unikli na svetlo sveta fotky nového modelu už včera. Dnes nasleduje oficiálne predstavenie výrobcom.
Dizajn nového modelu je do značnej miery evolúciou dizajnu predošlej generácie s modernými dizajnovými prvkami prebranými od superšportu SLS AMG. Neviem ako vám, ale mne pripadá nové SL po dizajnovej stránke tak, ako keby to bol roadster odvodený z novej generácie „štvordverového kupé“ CLS. Svoje názory na dizajn môžete prezentovať v diskusii.
Motory
Zo začiatku predaja budú na výber iba dva motory. Slušný základ predstavuje 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý produkuje 225 kW (306 k) a 370 Nm. S týmto motorom pod kapotou sa nové „SL-ko“ rozbehne na stovku za 5,9 sekundy, no na 100 km spotrebuje iba 6,8 litra benzínu.
Silnejšou alternatívou je 4,7-litrový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Tento motor disponuje výkonom 320 kW (435 k) a krútiacim momentom 699 Nm. na stovke je za veľmi pôsobivých 4,6 sekundy.
Ľahká konštrukcia
Ešte pred únikom fotografií nás Mercedes informoval o tom, že pri vývoji novej generácie roadsteru SL sa kladie veľký dôraz na ľahkú a pevnú konštrukciu. Oproti predchodcovi je totiž nový model až o 140 kg ľahší. Nové „SL-ko“ má totiž celohliníkovú karosériu, ktorá samotná ušetrila 110 kg.
Hliník by ste ale darmo hľadali na mohutnom ráme čelného skla. Tam konštruktéri použili starú dobrú vysokopevnostnú oceľ. Naopak, priečka medzi interiérom a batožinovým priestorom je z horčíka, ktorý je ešte ľahší ako hliník.
Nová karoséria je nie len ľahšia, ale aj omnoho pevnejšia. Vďaka novým technológiám spájania jednotlivých hliníkových výliskov ako je napr. zváranie v ochrannej atmosfére, lepenie, nitovanie a frikčné zváranie, je pevnejšia aj v krute aj v ohybe. Pomáha to tiež potláčať vibrácie.
Pevná skladacia strecha má horčíkový rám, vďaka čomu je o 6 kíl ľahšia, ako strecha predchodcu. Šesť kíl sa nezdá byť veľa, no pomohlo to znížiť ťažisko auta a tým vylepšiť jeho jazdné vlastnosti. Za príplatok môže byť strecha presklená.
Zaujímavosti
Nový Mercedes SL nebude mať klasické ostrekovač čelného skla. Trysky ostrekovača budú priamo v stieračoch. Nedôjde teda k tomu, že v momente, keď aktivujete ostrekovač, nevidíte chvíľku nič, lebo na okne máte vodu. Vďaka tejto technike stierače vodu ihneď stierajú. Takýmto štýlom tiež nehrozí, že by došlo k ostriekaniu posádky pri stiahnutej streche. Ostrekovače budú tiež vyhrievané, takže v zime nezamrznú.
Konštruktérom sa tiež podarilo zaujímavo využiť dutinu v priečke medzi motorom a interiérom. Namontovali tam basový reproduktor. Dostatočne veľká dutina poslúži ako slušný rezonančný priestor. Mercedes sľubuje najvyššiu kvalitu reprodukcie hudby.