Prvá jazda: Mercedes triedy B

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 25. októbra (WEBNOVINY) – O novom Mercedese triedy B nepíšeme pochopiteľne prvýkrát. Už ste sa o tejto novinke mohli dočítať v tomto článku. Neskôr sme v tomto príspevku zverejnili nové fotografie, doplnili informácie, no a nebáli sme sa pridať ani propagačné video druhej generácie Mercedesu triedy B. Na medzinárodnej prezentácie nového „Béčka“ nám síce neprezradili, či sa tí dvaja z videa nakoniec vzali, alebo nie, ale mohli sme si nový Mercedes triedy B vyskúšať.

Zo spomínaných predošlých článkov viete, že nové „Béčko“ je dlhšie, širšie, no nižšie, ako jeho predchodca. Písal sme tiež o novej generácii benzínových a dieselových motorov a spomenuli sme aj prekvapivo nízky koeficient odporu vzduchu s hodnotou 0,26. Až vo Viedni, kde sme mali možnosť rozprávať sa s vývojárom zodpovedným za aerodynamiku, sme zistili, koľko s tým bolo práce. Nové „Béčko“ má naozaj pozoruhodne dobrý odpor vzduchu, a to nie len vo svojej triede. Ide o jedno z najaerodynamickejších áut súčasnosti. Vyžiadalo si to však 1100 hodín testovania vo veternom tuneli a oveľa viac hodín počítačových simulácií. Eko-verzia nového Mercedesu triedy B, ktorá príde na trh o čosi neskôr, bude mať koeficient odporu vzduchu znížený až na 0,24. Pri znižovaní spotreby je totiž aerodynamika kľúčovou oblasťou.

Jazda

Prejdime však k tomu podstatnému. Aj keď nejde o športové auto, napriek tomu som si vybral auto s najsilnejšou benzínovou motorizáciou a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Asi zo zvyku. Hneď pri radení jednotky som zistil, že spojka je dosť mäkká. Potom sa to nejako nechcelo pohnúť z miesta, pretože elektronická parkovacia brzda sa pri rozjazde sama nedeaktivuje. Po prvých pár metroch, som ďalej zistil, že aj riadenie je mäkké. Prítomní vývojári nás síce neskôr ubezpečovali, že nové „Béčko“ má elektronický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, no nič to nemení na fakte, že z neho máte preposilňovaný dojem.

Motor je výborný. Maximum krútiaceho momentu (250 Nm) máte k dispozícii už takmer od voľnobehu (1250 ot./min.) S výkonom 115 kW (156 k) to síce nie je žiaden športiak, no motor je krásne pružný a má dostatok sily v celom spektre otáčok. Naozaj, veľmi príjemný motor.

Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin

Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin
Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin

Neskôr som mal možnosť vyskúšať si rovnaký motor so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Tá sa Mercedesu naozaj vydarila. Radí možno o chlp pomalšie, ako napríklad DSG koncernu Volkswagen, no nepozná trhanie. Radí tak plynulo, ako klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu.

Tretie auto, na ktorom som mal možnosť jazdiť, bola verzia B180 CDI, tak isto s automatickou prevodovkou 7G-DCT. Aj keď ide o slabšiu verziu vznetového motora, nemal som pocit, že by autu chýbala dynamika. Veľmi príjemne ma však prekvapila kultúra chodu tohto turbodiesela a jeho odhlučnenie.

Mercedes triedy B ponúka na pôdoryse vozidiel nižšej strednej triedy nadpriemerne priestrannú karosériu s variabilným interiérom. Zahodil však sendvičovú podvozkovú platformu predchodcu a vďaka nižšiemu ťažisku a štvorprvkovej zadnej náprave jazdí celkom dobre. Aj pruženie je nastavené naozaj znamenite. Nové „Béčko“ síce nemá aktívne tlmiče, no vývojári sa snažili, aby tak pôsobilo. Konštruktér zodpovedný za podvozok nám prezradil, že boli použité tlmiče s premenlivou charakteristikou tlmenia. V prvých pár milimetroch chodu tlmičov je pruženie komfortné, no pri väčších prepruženiach tlmiče tvrdnú, aby dokázali poskytnúť autu potrebnú podporu v zákrutách.

Resumé

Nový Mercedes triedy B je všestranne talentované auto. Podobne ako predchodca, ponúka veľký vnútorný priestor v kompaktnom balení, no došlo k výraznému zlepšeniu v oblasti jazdných vlastností. Stále to nie je športové auto, no zákruty ho len tak z miery nevyvedú. Vedel by som si predstaviť tuhšie riadenie, no možno je to tak zámerne. Predsa len je toto auto určené pre mladé rodiny s deťmi a mamičky určite rady privítajú, keď pri parkovaní nebudú musieť s volantom zápasiť.

Mercedes triedy B
Foto: Ondrej Rabatin

Spomínanú cieľovú skupinu určite poteší, že bezpečnosť nového „Béčka“ je na najvyššej úrovni. Už v základnej výbave ponúka napríklad systém varujúci pred zrážkou. K dispozícii je aj adaptívny tempomat. V neposlednom rade treba spomenúť, že batožinový priestor má dvojité dno, zadné sedadlá sa teda sklápajú do roviny s ním a vodorovne sa dá sklopiť aj spolujazdcovo sedadlo, takže s prepravovaním dlhších predmetov nebudete mať v „Béčku“ žiaden problém.

Ak vás teda nový Mercedes triedy B zaujal, príďte si ho vyskúšať ku ktorémukoľvek predajcovi vozidiel značky Mercedes-Benz. Auto je už totiž v predaji a jeho ceny začínajú na úrovni 22 800 €.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mercedes