BRATISLAVA 24. júna (WEBNOVINY) – Ako si môžete všimnúť na fotografiách, v oblasti dizajnu prednej časti auta sa žiadne prevratné zmeny nekonajú. K dispozícii už máme aj fotografie zozadu. Zadné svetlá sú výrazne väčšie no aj zadná časť je v podstate evolúciou dizajnu dosluhujúceho modelu. O tom, že nový Swift narástol do všetkých rozmerov sme vás informovali v predošlom článku.
Prekvapivo veľký pokrok nastal na prvý pohľad v interiéri. Tam automobilka upustila od veľmi strohého dizajnu palubnej dosky, za ktorý bol Swift často kritizovaný. Tvary nie len palubnej dosky nového Swiftu sú teraz komplikovanejšie a interiér auta pôsobí oproti predchodcovi omnoho hodnotnejšie. Bohatšia bude aj štandardná výbava, ktorá napríklad obsahuje 7 airbagov a stabilizačný systém ESP.

Foto: Suzuki

Foto: Suzuki

Foto: Suzuki

Foto: Suzuki
Máme však nové informácie o motoroch. Základ ponuky bude predstavovať štvorvalec 1.2 Dual VVT, ktorý je na rozdiel od súčasnej „jedna-trojky“ vybavený systémom variabilného časovania sacích aj výfukových ventilov. Nový motor má navyše o 17% nižšiu spotrebu paliva a o málo vyšší výkon.
V ponuke bude aj vznetový motor 1.3 DDiS, ktorý však bude k dispozícii až na budúci rok. Oproti agregátu používanému v súčasnosti sa jeho výkon ani krútiaci moment nezmení, no vďaka nižším vnútorným stratám motor produkuje menej emisií a plní emisnú normu Euro 5. Obidva motory budú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Podrobné technické údaje prinášame v tabuľke:
Motor | 1.2 Dual VVT | 1.3 DDiS |
Zdvihový objem (cm3) | 1242 | 1248 |
Valce / ventily | 4 / 4 | 4 / 4 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.) | 69 / 6000 | 55 / 4000 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min.) | 118 / 4800 | 190 / 1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 165 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 12,3 | 12,7 |
Komb. spotreba (l / 100 km) | 5,0 | 4,2 |
Suzuki Swift novej generácie sa začne predávať až po jeho predstavení na októbrovom autosalóne v Paríži a svojho predchodcu tak nahradí po piatich rokoch produkcie. K dispozícii bude aj trojdverové prevedenie a neskôr prídu aj verzie so systémom Auto Start Stop.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk