BRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) – Najsilnejšie Audi A3 má pod kapotou 1,8-litrový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 180 koní. Športová verzia s tradičným označením S3 má o poriadnu dávku výkonu viac. Výkon nového motora 2.0 TFSI sa v prípade modelu S3 vyšplhal až na 220 kW (300 k). Čo to znamená v reči čísel? Že na stovke je toto auto za skvelých 5,1 sekundy.
Aj keď motor 2.0 TFSI nie je v portfóliu automobilky so štyrmi kruhmi v logu žiadnou novinkou, Audi tvrdí, že toto je úplne nový motor. Motor využíva priame vstrekovanie benzínu do valcov a je o 5 kg ľahší, ako starší dvojliter.
Neschudol len motor, ale aj samotné auto. Oproti predošlej generácii tohto modelu je nové Audi A3 s pohotovostnou hmotnosťou 1395 kg ľahšie o 60 kg. Navyše, nový motor produkuje nie len o 26 kW (35 k) vyšší výkon, ale aj o 30 Nm vyšší krútiaci moment (celkovo 380 Nm).
Sila motora je vďaka systému quattro prerozdeľovaná medzi všetky štyri kolesá. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok je možné objednať si aj dvojspojková automat S tronic.
S automatickou prevodovkou S tronic je Audi S3 o čosi svižnejšie a úspornejšie. Na stovku zrýchli s S tronicom za 5,1 sekundy, autu s manuálnou prevodovkou to trvá minimálne 5,4 sekundy. Predošlý model to zvládal za 5,8 sekundy.
Nový model je na svoj výkon mimoriadne úsporný. Malo by mu stačiť aj sedem litrov na 100 km kombinovanej prevádzky. Auto s dvojspojkovou prevodovkou S tronic si vypýta o jeden deciliter menej.
Mal som možnosť jazdiť s novým Audi A3, ktoré malo pod kapotou motor 1.8 TFSI. Ten motor vie naozaj celkom slušne zatlačiť do sedačky. Čo teda bude robiť táto 300-koňová beštia? Netuším. Ale jedno je isté. V honbe za čo najvyšším výkonom Audi vstúpilo so svojou S3 do teritória Subaru WRX STi a Mitsubishi Lancer Evolution. Audi S3 je síce vyzbrojené o 25 mm nižším adaptívnym podvozkom s magnetickými tlmičmi, no s týmito „chlapcami“ z Japonska nie je žiadna sranda.