BRATISLAVA 20. augusta (WEBNOVINY) – Po piatich rokoch prichádza Toyota s novou generáciou modelu Auris, ktorý na trhu nahradil legendárnu Toyotu Corollu (vo verzii hatchback, sedan je stále v predaji). Aurisu sa úspešne podarilo nadviazať na predaje svojho predchodcu a teraz je na rade druhá generácia, ktorá má upevniť povesť mena „Auris“ v nižšej strednej triede.
Oproti svojmu predchodcovi je nový Auris s dĺžkou 4275 mm o 30 mm dlhší. Šírka sa nezmenila. Aj nový Auris je široký presne 1760 mm, no oproti predchodcovi je až o 55 mm nižší. Na výšku meria iba 1460 mm, čím si zabezpečil titul najnižšieho auta v segmente C. S malou výškou súvisí aj menší odpor vzduchu, ktorý má v prípade Aurisu veľmi slušný koeficient – iba 0,28.
Ani dĺžka rázvoru osí kolies sa nezmenila a ostala na hodnote 2600 mm. Napriek tomu však cestujúci majú o 20 mm viac priestoru pre svoje kolená. Dĺžka batožinového priestoru narástla o 90 mm, čo je praktický detail, aj keď celkovo narástol batožinový priestor iba o šesť litrov, čiže na 360 litrov. Približne rovnakým objemom batožinového priestoru sa však bude môcť pochváliť aj hybridná verzia, pretože má akumulátory schované pod zadnými sedadlami.
Nižšia hmotnosť, lepši podvozok a aerodynamika
Pri vývoji nového modelu sa konštruktéri zamerali najmä na znižovanie hmotnosti, pretože to sa priaznivo podpisuje aj na spotrebe paliva. V závislosti od verzie je teda nový Auris približne o 40 kg ľahší v porovnaní s predchodcom. Výbava je pritom bohatšia. Toyota okrem toho sľubuje aj kvalitnejšie materiály a dokonca kožou čalúnenú palubnú dosku vo vyšších výbavách.
S nižšou hmotnosťou súvisia aj lepšie jazdné vlastnosti. To bola jedna z priorít vývojárov. Nový Auris má prepracovaný nie len podvozok, ale aj riadenie. Svetlá výška auta je nižšia, rovnako aj poloha vodiča za volantom a tiež ťažisko celého auta.
Tretina predaja pripadne na hybridný model
V prípade nového Aurisu by už hybridná verzia HSD nemala byť iba akýmsi doplnkom v ponuke, ktoré vyplní maličkú dieru na trhu. Hybrid bude k dispozícii od začiatku predaja nového modelu a vedenie automobilky očakáva, že hybridná verzia Toyoty Auris bude tvoriť až tretinu jej celkového predaja. Ďalšia tretina by mala pripadnúť na benzínové motory (1,33 l a 1,6 l) a zvyšná tretina zas na naftové agregáty (1,4 l a 2,0 l). U všetkých motorov výrobca sľubuje nižšie prevádzkové náklady.