BRATISLAVA 5. apríla (WEBNOVINY) – Hyundai Santa Fe tretej generácie prichádza s vlastnou koncepciou dizajnu nazvanou „Storm Edge“, ktorá bola ovplyvnená výrazovými prostriedkami „Fluidic Sculpture“ značky Hyundai. Táto nová koncepcia evokuje výrazné a dynamické obrazy vznikajúce v prírode, keď sa schyľuje k búrke.
Nové inteligentné technológie
Tretia generácia modelu Santa Fe príde napríklad aj s radarovým tempomatom či varovaním pred neželaným opustením jazdného pruhu. Dažďový a svetelný senzor už ale patrí medzi pomerne bežné prvky výbavy. S parkovaním vodičovi pomôže inteligentný parkovací systém. Nechýba ani cúvacia kamera.
V interiéri sľubuje výrobca viac miesta ako v predchodcovi. Batožinový priestor narástol na objem 534 litrov. Na želanie môže byť Hyundai Santa Fe vybavený tretím radom sedadiel.
Tri motory pre Európu
Spektrum pohonných jednotiek pre Európu tvorí jeden benzínový motor a dva naftové agregáty. Asi najpredávanejší bude dvojlitrový turbodiesel s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 382 Nm. Silnejšou vznetovou alternatívou je 2,2-litrový štvorvalec, ktorý sa môže pochváliť výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 431 Nm. S týmto motorom dokáže Santa Fe zrýchliť na stovku za 9,4 sekundy. Benzínovou alternatívou je 2,4-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva do valcov. Motor produkuje 142 kW (193 k). Všetky tri motory sú štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. K dvom silnejším motorizáciám je možné za príplatok objednať šesťstupňový automat.
Podvozok vyladený pre Európanov
Európska verzia modelu Santa Fe novej generácie sa od globálnej verzie líši špecifickým vyladením podvozka, aby vyhovovala vkusu a jazdným zvyklostiam európskych zákazníkov. Modifikácie riadenia, pruženia a bŕzd zvyšujú stabilitu vozidla pri vysokej rýchlosti a zlepšujú schopnosť ťahať príves ( brzdený do 2500 kg ). Riadenie má elektrický posilňovač, ktorý dokáže poskytovať tri rôzne úrovne odporu.
Vpredu sa nachádzajú klasické McPhersony, vzadu je viacprvkové zavesenie kolies. Tlmiče zadnej nápravy sú štandardne vybavené systémom automatického vyrovnávania svetlej výšky, ktorý udržiava konštantnú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla a rozloženie nákladu v kabíne. Tým sa zlepšujú jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ako aj komfort pruženia.
Systém pohonu všetkých kolies 4WD za normálnych podmienok prenáša 100% krútiaceho momentu motora na predné kolesá, aby sa znížili mechanické straty a tým aj spotreba paliva. Keď senzory zaregistrujú zhoršenie trakcie, systém pohonu 4WD automaticky pripojí do záberu zadné kolesá a adaptívne rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravami podľa potreby – až do pomeru 50% na prednú a 50% na zadnú nápravu.
Pre jazdu v zvlášť náročných podmienkach – napríklad v bahnitom teréne, na snehu alebo na zľadovatenom povrchu môže vodič systém pohonu 4WD stlačením gombíka „uzamknúť’ s pevným pomerom krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy 50/50. Jazda v takomto režime je možná do rýchlosti 40 km/h.