BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) – S týmto zaujímavým autom som sa mal možnosť stretnúť nie len na autosalóne, ale aj v predvečer autosalónu. Okrem toho, že som auto videl, aj som ho počul. Neviem sa rozhodnúť, čo bol väčší zážitok. Vidlicový osemvalec s objemom 3,4 litra znie prekrásne. Samozrejme, najväčší zážitok by bol s autom si zajazdiť, ale o tom môžu bežní smrteľníci iba snívať. Porsche 918 Spyder je zatiaľ iba v štádiu konceptu a na prezentáciu ho doviezol legendárny Walter Röhrl.
Podľa zlovestného zvuku motora by nikto nebol tipoval, že toto veľmi odhodlane pôsobiace čistokrvné Porsche, je plug-in hybrid. Motoru s výkonom 368 kW (500 k) pri 9200 ot./min. totiž asistujú tri elektromotory s celkovým výkonom 160 kW (218 k). Auto tak v konečnom dôsledku disponuje výkonom 528 kW (718 k). Keďže je vyrobené prevažne z hliníka, horčíka a uhlíkových vlákien, váži iba 1490 kg. Vďaka tomu sa dokáže na stovku dostať iba za 3,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 320 km/h.
Auto funguje v štyroch režimoch. V prvom (E-drive) ho poháňajú iba elektromotory. V druhom (Hybrid) je auto poháňané aj motorom aj elektromotormi, no väčší dôraz sa kladie na ekonomickosť prevádzky. V treťom režime (Sport Hybrid) tak isto fungujú obidva pohony, no dôležitá je dynamika jazdy. V poslednom režime (Race Hybrid) je všetko podriadené maximálnym výkonom a elektromotory ešte pomáhajú spaľovaciemu motoruzrýchľovať pomocou funkcie „E-boost“.
Spaľovací motor a zadný elektromotor poháňajú prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK zadné kolesá. Dvojica zvyšných elektromotorov má na starosti predné kolesá. Ak vás náhodou nič z tohto nepresvedčilo o „plnokrvnosti“ hybridného Porsche, možno vás presvedčí argument automobilky, že 918 Spyder je na Nürburgringu rýchlejšie, ako Carrera GT.
Okrem tohto pozoruhodného konceptu však automobilka zo Zuffenhausenu predviedla v Ženeve oveľa viac. Svetovú premiéru tu mala nová generácia SUV Cayenne. To sa predviedlo aj ako hybrid. Novinkou je tiež Porsche 911 Turbo S. Nechýba ani nekompromisné Porsche 911 GT3 RS a Porsche Boxster Spyder.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk