BRATISLAVA 13. novembra (WN/PR) – Škoda Auto v Číne tento týždeň prekročila hranicu 100.000 predaných automobilov. Celkovo sa tak najväčšia česká automobilka priblížila predajným cieľom pre rok 2009. Od januára do októbra dodala zákazníkom po celom svete 570.217 automobilov, čo v porovnaní s rekordným rokom 2008 znamená pokles o iba 1,7 %.
V Číne sa Škoda Auto zaradila na druhé miesto v rámci podnikov so zahraničnou účasťou a najväčším rastom na trhu, hoci na miestny trh vstúpila až pred tromi rokmi. Od januára do októbra predala česká automobilka v Číne 95.679 automobilov, čo znamená medziročný nárast 92,8%.
„Čína sa vyvinula na jeden z našich kľúčových trhov v rámci globálnej stratégie spoločnosti Škoda Auto a hrá významnú úlohu v budúcom rozvoji značky. Veľký úspech zaznamenala Octavia už od zahájenia predaja v júni 2007, na úspešnej ceste ju v decembri minulého roku nasledovala Fabia. Dôležitým krokom v expanzii na tomto dynamickom trhu bolo potom predstavenie modelu Superb v auguste tohto roka. Prekročenie hranice 100.000 automobilov je pre nás dôležitým míľnikom rozvoja značky Škoda v Číne a zároveň aj motiváciou, aby sme v tomto pozitívnom vývoji naďalej pokračovali,“ uviedol Reinhard Fleger, člen predstavenstva Škoda Auto zodpovedný za oblasť predaja.
”Škoda sa u čínskych zákazníkov stretáva s veľmi úspešným prijatím. To platí pre všetky tri produktové rady zavedené v Číne. Chceme tu ponúkať vysokokvalitné produkty a prekonať tak očakávania našich zákazníkov,“ prehlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.
Objemovo najsilnejším trhom značky Škoda zostáva v medziročnom porovnaní Nemecko. Nárast kumulatívnych predajov dosiahol v októbri 53,4 %. Celkové dodávky zákazníkom za prvých desať mesiacov predstavujú 145.043 automobilov.
Na Slovensku obhájila značka Škoda pozíciu trhového lídra s kumulatívnym podielom 16,37 %, keď predaj za prvých desať mesiacov dosiahol 12 900 automobilov. „Vďaka dvom vlnám šrotovného sa podarilo prekonať hlavné obavy zákazníkov z finančnej krízy. V súčasnosti predaj nových vozidiel pokračuje ďalej, aj keď efekt šrotovného pomaly odznieva. Registrujeme aj zvýšený záujem o nové automobily značky Škoda v podnikateľskom segmente, pretože ako prvá značka na Slovensku ponúkame všetky modely s odpočtom DPH bez deliacej mreže,“ uviedol Robert Baumgartner, konateľ ŠKODA AUTO Slovensko.
Pozitívne sa vyvíja situácia aj na českom trhu. Dodávky zákazníkom tu za prvých desať mesiacov dosiahli 45.385 automobilov, čo v porovnaní s rokom 2008 znamená rast trhového podielu na súčasných 30,5 %. „Potvrdzuje sa, že zákazníci pozitívne reagujú na aktuálnu ponuku a férové ceny. Aktuálne ponúkame hneď niekoľko akčných modelov. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh, už dosiahol 3. miesto v segmente malých SUV, a to so 760 registráciami. Predaje a podiel značky na českom trhu sa tak začínajú stabilizovať,“ uviedol Jan Hurt, vedúci predaja Škoda Auto pre strednú Európu.
Celkovo najúspešnejšími modelmi značky sú Škoda Superb, ktorého predaje za prvých desať mesiacov vzrástli o 79,2 % na 33.434 automobilov, a objemovo zdatnejšia Škoda Fabia s nárastom predajov o 6,4 % (t.j. 226.683 automobilov). Objemovým lídrom predajov je Škoda Octavia s počtom 263.480 automobilov (t.j. medziročný pokles o 11,6 %).