Mitsubishi Eclipse Cross zažil svoje najúspešnejšie obdobie ešte pred pandémiou, vtedy bol dostupný aj s čisto benzínovým pohonom. Neskôr prišla náhrada v podobe plug-in hybridu a aj to auto vlastne bolo celkom iné, pretože vzniklo skrížením vtedajšieho modelu Outlander plug-in hybrid s karosériou Eclipse Cross. Tento plug-in si môžete ešte stále kúpiť.
Mitsubishi pri plug-in hybridoch už roky ponúka to, čo ešte stále nie je štandardom – rýchlonabíjanie. Eclipse Cross tak už v tej súčasnej generácii fungoval ako elektromobil. Stačilo vám nabíjať ho všade tam, kde mali nabíjačku a samozrejme doma. K tomu mal navyše spaľovací motor s menšou nádržou ako istotu pre dlhšie trasy.
Nová generácia vymieňa jednu istotu za druhú. Namiesto spaľovacieho motora totiž prichádza v čisto elektrickej forme s veľkou batériou a dojazdom na jedno „tankovanie” väčším, než má plug-in hybrid. Ten totiž s malou nádržou a pomerne hladným spaľovacím motorom vedel pri našom testovaní prejsť tak 500 km.
Dojazd z kategórie najlepších
Nový Eclipse Cross BEV sľubuje dojazd až 600 km podľa WLTP merania. Môže za to batéria s kapacitou 87 kWh a úsporný predný synchrónny elektromotor typu EESM. V realite bude pravdepodobne dojazd nižší, najmä v chladnom počasí, avšak Mitsu k autu dá už v základe tepelné čerpadlo a úsporné vyhrievanie kabíny PTC, takže ani zimný pokles dojazdu by nemal byť výrazný.

MG HS Hybrid+ má dve veľké plus: nepotrebuje zástrčku a prichádza s dobrou cenou - FOTO
K tomu patrí silná rekuperácia dostupná v štyroch úrovniach, ktoré si môže vodič navoliť podľa svojich preferencií až do intenzity, ktorá posunie brzdový pedál do roviny núdzového riešenia. Motor ponúkne 160 kW výkonu a 300 Nm čo je dosť, aby auto s jednostupňovou prevodovkou dosiahlo maximálnu rýchlosť 170 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchlilo za 8,4 sekundy. Nabíjací výkon je AC/DC 22/150 kW.
Mitsubishi pritom tvrdí, že po verzii, ktorú sme si práve priblížili príde aj verzia s menšou batériou. Batéria by mala mať kapacitu 65 kWh, motor by mal mať výkon 125 kW.




