MG vybalilo v Goodwoode všetky karty: Nové modely IM5, IM6, CyberX i Jozefa Kabáňa – VIDEO, FOTO

Jozef Kabáň je vice-šéf dizajnu, ktorý je podpísaný minimálne pod modelom CyberX.
Mg_im5_im6_cyberx_cyberster_goodwood2025_02.jpg
Modely značky MG na festivale rýchlosti v Goodwoode v Británii. Foto: MG

Britsko-čínska automobilka MG považuje horúcu pôdu festivalu rýchlosti v Goodwoode v Británii za svoju domácu pôdu a tak na podujatie priviezla svoje najväčšie tromfy.

Medzi nimi vynikajú nové elektrické model IM5 a IM6 priamo postavené proti najsilnejším autám značky Tesla – 3 a Y, no tiež Cyberster, CyberX a vice-šéfa dizajnu Slováka Jozefa Kabáňa, ktorý je podpísaný minimálne pod modelom CyberX.

Cyberster s novou farebnou úpravou, európska premiéra pre Cyber X a návrat EX4

Elektrické športové kupé MG Cyberster možno v Goodwoode vidieť v novej farebnej úprave. Verzia Cyberster Black disponuje novou hlbšou čiernou metalízou, ktorej výraznejší lesk zabezpečujú jemné sklené čiastočky. K čiernej patria chrómované detaily s čiernym interiérom a o Black verziu a jej ladenie sa taktiež staral Jozef Kabáň.

MG CyberX je druhým produktom novej podznačky menom Cyber. CyberX je kompaktný plne elektrický SUV model, ktorý má spájať odolnosť voči mestskej i tej ozajstnej džungli. Aktualizáciou prešiel aj model EX4, ktorý sa na Goodwoode predstavil ešte pred dvomi rokmi. Elektrický rely špeciál s pohonnou sústavou odvodenou od MG4 Xpower prišiel s novým polepom a tak ako doteraz, aj odteraz nadväzuje na britskú ikonu menom Metro 6R4 z 80. rokov.

MG IM5

MG IM5 je prvým z radu prémiových elektromobilov značky MG pod skratkou slov Intelligence in Motion (inteligencia v pohybe). Oba automobily z radu IM majú ukázať, že MG nie je len o dostupných a zábavných elektromobiloch, ale značka stojí na vrchole technologického rebríčka a má čo ponúknuť aj v prémiovom segmente.

Model stojí na 800 V SiC platforme, ktorá umožňuje nabíjanie batérie výkonom 396 kW. Baterky sú s kapacitou 75 pre Standard Range a 100 kWh pre Long Range.

IM5 ponúkne dojazd na nabitie vo svojej verzii s najväčšou batériou na úrovni 655 km (WLTP). Kufor má kapacitu 457 litrov. Oba automobily sa môžu pochváliť bohatou výbavou s veľkými 26,3 palcovými čelnými displejmi a 10,5 palcovými dotykovými displejmi.

MG IM6

Nový rad modelov IM zastupuje tiež elektrický crossover IM6. Podobne ako IM5 stojí na novej 800 V platforme. Vynikať má ako dizajnom, tak pokročilými asistenčnými systémami, integrovanou AI, i riadením oboch náprav a mimoriadnou obratnosťou napriek svojim vonkajším rozmerom.

Model má na dĺžku 4904 mm, šírka je 1988 mm a výška 1669 mm. Rázvor MG udáva na hodnote 2950 mm, Kufor modelu dosahuje objem 665 litrov vzadu a 32 litrov vpredu (tzv. frunk). V závislosti od trhu, na ktorom sa bude predávať môže mať IM6 dve kapacity batérie.

75 kWh pre verziu Premium a 100 kWh pre modely Long Range a Performance. Výkon vrcholnej verzie je 778 koní (572 kW). Základná verzia ponúkne 295 koní (217 kW), verzia Long Range si píše 407 k (300 kW).

Dojazd je v závislosti od verzie batérie a výkonu niekde nad 400 km až 555 km (WLTP). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h uvádza MG na úrovni 3,5 sekundy. Oba modely IM5 a IM6 budú najprv uvedené na trhy vo Veľkej Británii, Nórsku a v Švajčiarsku. Ďalšie krajiny budú nasledovať.

Firmy a inštitúcie: MGTesla