BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – O facelifte Mercedesu triedy C sme už písali v tomto článku. Áno, je logické, že rovnakými zmenami prešla aj vrcholná verzia tohto momentu. V prípade verzie C63 AMG však ale nejde iba o nové nárazníky či svetlá. Konštruktéri špecializovaného oddelenia AMG sa po štyroch rokoch pozreli tejto beštii poriadne na zúbok.
Aj keď vo väčšine modelov AMG nahrádza veľký atmosférický motor s objemom 6,2 litra menší preplňovaný agregát s objemom 5,5 litra, triedy C sa downsizing nedotkol. Motor tak ostáva bezo zmien a stále produkuje slušných 336 kW (457 k) pri 6 800 ot./min. a krútiaci moment s hodnotou 600 Nm. K dispozícii je aj naďalej Performance Package, ktorý zvyšuje výkon motora na 359 kW (488 k). V motore sú použité v tomto prípade kované piesty a ojnice a karbónový kľukový hriadeľ z Mercedesu SLS AMG.
Prevratnou zmenou je ale výmena klasického sedemstupňového automatu sa modernejšiu prevodovku MCT-7. Nová prevodovka MCT (Multi-Clutch Transmission) má tiež sedem stupňov, ale namiesto klasického hydrodynamického meniča krútiaceho momentu používa sériu mokrých spojok. Pracuje v štyroch režimoch: C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual).
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Vďaka novej prevodovke sa znížili výkonové straty pohonného ústrojenstva, zrýchlilo sa radenie a samozrejme, klesla spotreba paliva. Mercedes C63 AMG tak teraz v kombinovanej prevádzke spotrebuje rovných 12 litrov benzínu na 100 km. Na stovku sa pritom dostane za 4,5 sekundy. Kombi je o desatinu sekundy pomalšie a na 100 km spáli o 0,3 litra benzínu viac. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Nezabudlo sa ani na podvozok. Na zadnej náprave je silnejší stabilizátor. Auto dostalo novú geometriu s väčšími odklonmi kolies. Na prednej náprave sú karbón-keramické brzdy s červenými strmeňmi. Nové sú aj 18-palové disky kolies.