BRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) – Po dizajnovej stránke sa nekoná žiadne prekvapenie. Ide v podstate o kupé verziu Mercedesu triedy E avšak so skladacou plátennou strechou. Jej zloženie trvá elektromotorom iba 20 sekúnd a so strechou je možné manipulovať do rýchlosti 40 km/h.
Na výber je sedem motorizácií, z čoho sú štyri zážihové a tri vznetové. Ich výkony siahajú od 125 kW (170 k) v prípade modelu E 220 CDI, až po 285 kW (387 k) v prípade modelu E 500. V podstate ide až na niekoľko výnimiek o rovnaké portfólio motorov, ktoré sú k dispozícii aj pre ďalšie karosárske verzie triedy E.
AIRCAP
Najzaujímavejšie na tomto aute však je, ako sa konštruktéri pohrali s riešením komfortu cestujúcich počas jazdy so stiahnutou strechou. Prišli totiž s revolučným systémom, ktorý pomenovali ako „AIRCAP“. Na toto zariadenie, ktoré pozostáva z 211 častí, má automobilka 21 patentov.
Hlavným funkčným prvkom tohto systému je výsuvná lišta nad predným sklom. Jej vysunutie má rovnaký aerodynamický efekt, ako keby bolo čelné sklo o 6 centimetrov vyššie. Znamená to, že cestujúci na zadných sedadlách nie sú obťažovaní turbulenciami, ktoré za normálnych okolností ženú vzduch obtekajúci okolo auta rovno do týchto miest.
Súčasťou systému je ešte sieťka umiestnená medzi opierkami zadných sedadiel. Vďaka tomuto systému dokonca klesol aerodynamický odpor auta so stiahnutou strechou a znížila sa hladina hluku v kabíne. Systém funguje najlepšie medzi 50 a 240 km/h, pričom do rýchlosti 120 km/h je možné bez problémov v aute telefonovať.
Demonštráciu funkčnosti tohto systému vám veľmi ochotne predvedie sympatický pes v priloženom videu:
Ďalším zaujímavým systémom je systém „AIRSCARF“. Ide o vyústenia pre teplý vzduch v opierkach hláv. E Cabrio však nie je prvým Mercedesom s týmto systémom. Aktuálny model SLK mal „AIRSCARF“ skôr.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk